هیئت مذهبی «رهروان حاج قاسم» در گلستان راه اندازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، جواد فرامرزی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران استان در خصوص برنامه های محرم این نهاد، اظهارکرد: طی چندین جلسه همفکری و مشورت با مسئولان دانشگاه ها، نهاد نمایندگی رهبر معظم رهبری و دانشجویان بسیجی به این جمع بندی رسیدیم تا هیئتی به صورت متمرکز با حضور همه دانشگاه های مرکز استان برپا کنیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت بسیار زیاد فرهنگ ایثار و شهادت در نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی و اینکه ادامه راه شهدا از رسالت های دانشجوی مومن انقلابی است تصمیم بر این شد نام هیئت به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مزیّن شود و به طور رسمی «هیئت رهروان حاج قاسم – دانشگاهیان استان گلستان» نام بگیرد.

فرامرزی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ماه محرم و ایام عزای سید و سالار شهیدان، بنا بر این شد تا اولین مراسم این هیئت را در دهه اول محرم با رعایت تمام پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز پنجشنبه ۳۰ مرداد به اجرا درآوریم.

وی گفت: مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت در فضای باز و با رعایت فاصله گزاری اجتماعی در دانشگاه جامع گلستان برگزار خواهد شد و هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی بعمل آمده و بر حسن اجرای پروتکل ها نظارت خواهد کرد.

فرامرزی اضافه کرد: نهاد رهبری در دانشگاه ها، رؤسا و معاونان فرهنگی دانشگاه های استان  و هیئت های دانشجویی دانشگاه ها نقش مهمی در راه اندازی و برپایی اولین مراسم هیئت رهروان حاج قاسم داشته، همچنین شورای شهر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، هلال احمر، سازمان تبلیغات و اوقاف و امور خیریه در این زمینه یاریگر ما بودند.

وی گفت: عزاداری دهه اول ماه محرم به مدت ۱۰ شب از روز پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه (همزمان با اولین شب ماه محرم) از ساعت ۲۰:۴۵ در فضای باز دانشگاه جامع گلستان با سخنرانی حجت الاسلام علی رهید و مداحی کربلایی ابوالفضل مرشدی آغاز و پذیرای عزاداران حسینی خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار