رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که ۵۲۱ بیماری کرونایی در بیمارستان های سطح استان بستری هستند، گفت: اجازه برگزاری نمایشگاه بین المللی داده نمی شود.

بستری۵۲۱بیمارکرونایی درگلستان/اجازه برگزاری نمایشگاه داده نمی شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عبدالرضا فاضل ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا اظهارکرد: در حال حاضر در کل استان، ۵۲۱ بیمار بستری بوده که از این تعداد ۹۱ نفر در آی سی یو بستری هستند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هشت فوتی کرونایی داشتیم، افزود: ۳۳ نفر از افراد بستری در آی سی یو به دستگاه متصل بوده و شرایط تنفسی خوبی ندارند.

فاضل ادامه داد: پلاسمادرمانی یکی از راه‌های درمان است و اگر مبتلا بهبود یابد و یک ماه بعد می‌تواند پلاسما اهدا کند و می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه پیداکردن چنین شخصی سخت است، گفت: برخی از افراد در مشاغل پرخطر کرونا مانند کارمندان بانک و کارمندان دستگاه‌های دولتی در اسفندماه بیشتر در معرض خطر قرار داشتند و مبتلا شدند اما هم اکنون مبتلایان بیشتر در اجتماعات حضور یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در دو هفته آینده اگر مردم رعایت کنند شرایط زرد و سفید را در استان تجربه خواهیم کرد.

وی با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم، بیان کرد: باید در این ماه پروتکل‌های بهداشتب رعایت شده تا شاهد اوج گیزی مجدد کرونا نباشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار