نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به انتخاب عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: احتمالا روز چهارشنبه این انتخاب انجام شده و از میان دو نفری که به صحن معرفی می‌شوند که یکی خود بنده و دیگری آقای نصیرایی هستند، یک نفر انتخاب خواهد شد.

انتخاب عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات در دستور کار جلسه علنی روز چهارشنبه/ آماده سازی مقدمات طرح نظام‌نامه اطلاع رسانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص دستور کار کمیسیون فرهنگی، اظهار کرد: اولین اولویت در دستور کار کمیسیون، بحث «جمعیت و خانواده» است که بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری به طور ویژه به این موضع پرداخته می‌شود و قرار است حداکثر ظرف مدت یکماه برنامه جامع خانواده و جمعیت آماده و به صحن ارائه شود.

ارائه طرح جامع خانواده و جمعیت ظرف مدت یک ماه به صحن علنی

او افزود: بحث دوم حوزه نظارت بر بخش‌های مرتبط با کمیسیون فرهنگی است که جدول آن در حال طراحی می‌باشد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گرشگری، وزارت ورزش و جوانان، سازمان حج و زیارت و صداو سیما در این جدول قرار دارند؛ نظارت هم به صورت حضوری و چهره به چهره انجام می شود؛ حتی قرار است از عملکرد آنها گزارش دریافت کنیم و همچنین بر اساس جدول زمانی، با تشکل‌ها، انجمن‌ها و مجموعه‌هایی که از این نهادها و سازمان‌ها مجوز می‌گیرند از نزدیک گفت و گو خواهیم کرد تا ببینیم آنچه که می‌شنویم با آنچه که می بینیم چقدر انطباق دارد.

 آسیب‌دیدگان تولیدات آثار هنری و ادبی ناشی از کرونا در دستور کار کمیسیون 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، خاطرنشان کرد: بعد از اتمام بحث جمعیت و خانواده به حوزه فضای مجازی و نحوه مشکلات مربوط به این حوزه ورود می کنیم؛ همچنین بحث آسیب هایی که تولیدکنندگان آثار فرهنگی، هنری و ادبی در مدت کرونا متحمل شدند هم در دستور کار کمیسیون قرار دارد. صحبت های اولیه با وزیر فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی شکل گرفته است و در حال پیگیری هستیم تا به طرحی دست پیدا کنیم تا مشکلات این افراد رفع و انگیزه آنها برای تولید مجدد افزایش پیدا کند.

انتخاب عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات در دستور کار جلسه علنی چهارشنبه

منتظری در خصوص انتخاب عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات، اظهار کرد: احتمالا روز چهارشنبه انتخاب عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات انجام و از میان دو نفری که به صحن معرفی می‌شوند که یکی خود بنده و دیگری آقای نصیرایی هستند، یک نفر به عنوان شورای نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها انتخاب خواهد شد.

آماده سازی مقدمات طرح «نظام‌نامه اطلاع رسانی» 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در خصوص جلسه‌ هفته گذشته با معاونت مطبوعاتی، بیان کرد: در نشستی که با معاونت مطبوعاتی داشتم، مقدماتی را برای رسیدن به «نظام‌نامه اطلاع‌رسانی» آماده کردیم. این نظام نامه به عنوان یکی از نیازهای جدی مطرح شد که اگر تدوین شود، کار سلیقه‌ای کنار می رود و بر اساس قانون و ضابطه، به حوزه خبر و رسانه رسیدگی خواهد شد. من از معاون مطبوعاتی قول گرفتم که اولین معاونت از حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد باشند که با حضور در کمیسیون فرهنگی، برنامه‌ها و سیاست‌هایشان در حوزه رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها را اعلام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار