منصور عتیقی، معاون سابق پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان گلستان در گفت و گو با گلستان 24:

ما در حوزه فرهنگ و هنر از وزارت ارشاد دولت یازدهم، عملکرد ویژه و خاصی نمی بینیم که بخواهم به آن امتیاز مثبت بدهیم. عملا فعالیت مثبتی در کار این وزارت خانه دیده نمی شود. یک سری فعالیت ها صورت گرفته است که با انتقادات فراوان همراه بوده است.

وزارت فرهنگ دولت یازدهم تا به حال هیچ عملکرد مثبتی نداشته است

به گزارش گلستان 24، منصور عتیقی، از فعالان فرهنگی استان گلستان ومعاون سابق پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان گلستان، در ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، با توجه به رهنمود های رهبری گفت: ما در حوزه فرهنگ و هنر از وزارت ارشاد دولت یازدهم، عملکرد ویژه و خاصی نمی بینیم که بخواهم به آن امتیاز مثبت بدهیم. عملا فعالیت مثبتی در کار این وزارت خانه دیده نمی شود. یک سری فعالیت ها صورت گرفته است که با انتقادات فراوان همراه بوده است. قاعدتا امتیازات منفی آن بیشتر از امتیازات مثبت بوده است.البته وزارت فرهنگ خود را به حرکت در یک چهار چوب مقید می کند و با توجه به این موضوع، نسبت به دولت اصلاحات، جای امیدواری برای فعالیت های آینده این وزارت خانه است.

 

567657

عتیقی در ادامه برای بالاتر بردن سطح فرهنگ استان گلستان پیشنهاد کرد تشکل های فرهنگی بچه های حزب الهی تشکیل شود. وی افزود: این که ما یک یا دو موسسه فرهنگی داشته باشیم، ولو این که خیلی خوب هم باشند کفایت نمی کند. برای انجام کار کیفی باید به یک حداقل هایی برسیم.ایجاد تشکل ها و موسسات فرهنگی به بالاتر بردن کیفیت فرهنگ جامعه کمک به سزایی خواهد کرد.

معاون سابق پرورشی آموزش و پرورش گلستان در ادامه یاد آور شد: کار دیگری که برای بالاتر بردن فرهنگ جامعه مفید است، استفاده از مطالب مفید و فرهنگی در فضای مجازی است. همان کاری که گلستان 24 و سایت های این چنینی انجام می دهند. باید حجم این مطالب را افزایش دهیم. نا مناسب بودن فضای مجازی واقعیتی است که خیلی از والدین و مسئولین نگران آن هستند. با بالا بردن حجم مطالب مفید فرهنگی به نظر می رسد که بتوانیم از این دغدغه و نگرانی ها کم کنیم.

081

در دراز مدت اگر افراد فرهنگی و حزب الهی، موسسات آموزشی، از مهد کودک ها تا مقاطع بالا راتحت پوشش قرار دهند، بسیار مفید خواهد بود. باید مهد کودک های دینی داشته باشیم. در کنار مکتب القرآن ها وبا در نظر گرفتن جایگاه مفیدشان ، همچنین حفظ آن ها، باید مهد کودک های دینی داشته باشیم که افراد آموزش دیده با اهداف خاص آن را اداره کنند و سبک زندگی دینی را آموزش دهند.

ارسال نظر

  • ستایش
    0

    مگم بقیه وزرا کارنامه مثبت داشتند؟

آخرین اخبار