مسئول هیات امنا امامزاده روشن آباد کردکوی از اهتزاز پرچم عزای حسینی در این امامزاده در ششمین سال متوالی خبر داد.

اهتزاز پرچم عزاداری اباعبدالله(ع) در امامزاده روشن اباد کردکوی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اصحابی عضو هیئت امناء امامزادگان عبدالله و فضل الله ابن موسی ابن جعفر ع روشن آباد ضمن عرض ارادت و تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اذعان کرد : طبق سنوات گذشته در آخرین پنجشنبه ماه ذی الحجه مراسم برافراشتن پرچم عزای حسینی در بارگاه ملکوتی آستان مقدس امامزادگان عبدالله و فضل (ع) روشن آباد برگزار می‌شود.

وی افزود :این برنامه معنوی و فرهنگی از سال 1393 شروع شد و به لطف خدا امسال هفتمین سال این مراسم می باشد و نیز با حضور خیل عظیم ارادتمندان و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام و نمایندگان هیأتهای مذهبی روستاهای مجاور امامزاده روشن آباد در روز پنجشنبه 30 مرداد از ساعت 5الی 6 عصر برگزار می‌گردد.

عضو هیئت امناء امامزاده روشن آباد با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا چگونگی برگزاری مراسم را عنوان کرد و گفت: اولاََ، تصمیم هیأت امناء بر این مبناست که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا این مراسم معنوی را مختصر و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهیم کرد.
ثانیاً، همزمان در مراسم علاوه بر تعویض پرچم گنبد امامزادگان برنامه نصب زیارتنامه شهدای والامقام که مردم جهت عرض ارادت به ساحت مقدس 141 شهید دفاع مقدس و نیز 2شهید مدافع حرم آرمیده در جوار امامزادگان عبدالله و فضل ع رونمایی خواهد شد.

اصحابی از بسته بودن درب ضریح مطهر امامزادگان و تصمیم جدید  برای عرض ارادت زائرین اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا ضریح مطهر امامزادگان به روی زائرین بسته می باشد و نیز جهت تدوام ارتباط زائرین و ارادتمندان تصمیم گرفته شد در بیرون حرم، قسمتی که پنجره توسل حرم مطهر نصب می باشد، بعنوان جایگاه "سلام" مهیا گردد و زیارتنامه ای نصب گردد تا مردم بتوانند از این مکان با خواندن زیارتنامه عرض سلام و ارادتی به آستان مقدس امامزادگان عبدالله و فضل الله ابن موسی ابن جعفر ع داشته باشند.

مسئول فرهنگی امامزاده روشن آباد در ادامه خاطرنشان کرد:جهت دریافت هدایا و نذورات مردم گاو صندوقی در آن مکان نصب گردید تا ان شاءالله مردم بتوانند هدایا و نذورات خویش را داخل آن قرار دهند.

وی در پایان افزود :این اقدامات انجام شده گوشه ای از وظایف و رسالت شرایط فعلی و خدمت ناچیزی است به ساحت مقدس فرزندان امام موسی کاظم علیه السلام و برادران بزرگوار امام رضا علیه السلام، امید است ان شاءالله مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار گرفته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار