استاندار گلستان از افزایش ۱۰۰ درصدی پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغال‌زای هفته دولت امسال گلستان در مقایسه با سال قبل خبر داد و گفت که اعتبار پروژه‌های امسال افزون بر ۴۵ هزار میلیارد ریال است.

افزایش ۱۰۰ درصدی پروژه‌های هفته دولت در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، هادی حق شناس شامگاه سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از طرح های امسال هفته دولت بیش از ۷ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

وی به پیگیری مجمع نمایندگان و استانداری گلستان برای اجرای پروژه‌های کلان اشاره کرد و گفت:یکی از این طرح ها پتروشیمی است که مشکل آن تا حد زیادی برطرف شده و تا چند ماه آینده خبرهای خوبی در این بخش داده خواهد شد.

استاندار گلستان همچنین به عزم جدی دولت برای احداث بندر چوب در حاشیه دریای خزر اشاره کرد و گفت: پیشرفت ها و توافقات خوبی در این بخش با سازمان بنادر و کشتیرانی و وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

حق شناس از پیگیری برای احیای خلیج گرگان خبر داد و افزود: با اختصاص ۹ میلیارد ریال اعتبار و پس از اتمام مطالعات مرکز اقیانوس شناسی، فعالیت دستگاه های دخیل بر اساس جلسات ملی تالاب ها آغاز شده و اجرای این طرح شروع خواهد شد.

وی در ادامه بر ضرورت رعایت پیشرفت های محیط زیستی در بهره برداری و استخراج ید در گلستان اشاره کرد و گفت :هیچ انحصاری در استخراج این محصول در گلستان وجود ندارد اما هزینه های سنگین تولید و بهره برداری سبب شده عملیات اجرایی راه اندازی کارخانه های جدید ید استان با کندی پیش رود .

استاندار گلستان به آمادگی استان برای مواجهه همزمان با کرونا و آنفولانزا در فصل پاییز اشاره کرد و گفت:با بهره برداری از چند مرکز درمانی از جمله بیمارستان مراوه تپه و تهیه امکاناتی مانند ۴ دستگاه سی تی اسکن و چندین دستگاه اکسیژن ساز و ونتیلاتور برای مراکز درمانی استان ، مشکلی برای پذیرش بیماران در صورت گسترش این بیماری ها وجود ندارد.

حق‌شناس به اجرای طرح سنددار کردن اراضی ملی در گلستان اشاره کرد و گفت: تاکنون از سطح یک میلیارد و ۲۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع استان گلستان برای ۵۰۰ هزار هکتار معادل ۴۰ درصد سند صادر شده و تا پایان سال این میزان به ۷۵ درصد خواهد رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار