مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به اینکه ۹۳ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در روستاها اختصاص یافت گفت: به رغم تنگناهای اقتصادی، دولت افزون بر ۸۴ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان واریز کرده است.

۹۳ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در روستاهای استان گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، علی نصیبی صبح امروز در حاشیه بازدید از روند اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی در روستاهای این شهرستان اظهار داشت: در سال‌های اخیر به موازات توسعه عمرانی و آبادانی روستاها به اقتصاد و فرهنگ نیز توجه ویژه‌ای شده است.

وی گفت: در بحث تسهیلات اشتغال روستایی که استان گلستان رتبه برتر در این زمینه را کسب کرد؛ 5 هزار و 892 طرح توانستند 444 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی ارزان قیمت دریافت کردند.

به گفته نصیبی با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای افزون بر 8 هزار نفر در روستاهای استان شغل ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها اظهار داشت: میزان واریزی‌های دولت به حساب دهیاری‌های استان از 35 میلیارد و 982 میلیون تومان سال 97 به 84 میلیارد و 252 میلیون تومان در سال گذشته رسید که رشدی 134 درصدی داشته است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه جبران خسارت سیل سال گذشته هنوز ادامه دارد، گفت: سیل سال قبل به بیش از 300  روستای استان خسارت وارد کرد که تا کنون بخشی از این خسارت‌ها جبران شده است.

وی بیان داشت: از محل اعتبارات حوادثی حدود 43 میلیارد تومان برای بازسازی تأسیسات عمومی روستاها مصوب شد که تاکنون نیمی از این اعتبار به دهیاری‌ها اختصاص پیدا کرد.

نصیبی افزود: همچنین حدود 50 میلیارد تومان دیگر نیز برای بازسازی خسارت‌های سیل در روستاها در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت و در مجموع 93 میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در روستاهای استان گلستان اختصاص یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار