معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از ماراتن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخاب یک نماینده در غرب این استان خبر داد.

«21 شهریور» ماراتن دور دوم انتخابات مجلس در غرب گلستان/ فعالیت احزاب سیاسی در رکود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: مطابق دستور وزارت کشور مرحله دوم انتخابات غرب استان استان برای انتخاب یک نماینده در روز ۲۱ شهریور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان بستر و شرایط برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد، تصریح کرد: با وجود داشتن شرایط استان اما با اجرای برگزاری انتخابات الکترونیکی موافقت نمی‌شود.

* تبلیغات سنتی در زمره تخلف انتخاباتی/ نامزدها از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه غرب گلستان گفت: به هر دو نامزدی که به مرحله دوم راه یافتند ابلاغ شده که اجازه ستاد زدن و نصب پوستر ندارند و فقط از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند.

چراغعلی استفاده از روش‌های تبلیغات سنتی را جزو تخلف انتخاباتی برشمرد و تصریح کرد:‌ جشن‌های بعد از انتخابات جزو تخلف محسوب می‌شود برگزاری رسوم سنتی نتیجه انتخابات را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از چشم دستگاه‌های نظارتی پنهان نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه شرایط سختی را به دلیل سایه سنگین ویروس کرونا در برگزاری انتخابات خواهیم داشت از نامزدهای انتخابات خواست تا موارد لازم را حتما رعایت کنند.

* رکود فعالیت احزاب سیاسی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در خصوص فعالیت احزاب در استان گلستان گفت: در ماه‌های گذشته یک رکودی در فعالیت احزاب سیاسی سطح کشور به وجود آمده و استان گلستان در این زمینه مستثنی نیست.

به گفته وی؛ مجوز یکی دیگر از احزاب در استان صادر خواهد شد و قطعا در انتخابات پیش رو شاهد جنب و جوش زیادی در موضوعات سیاسی استان خواهیم بود.

چراغعلی با اشاره به برگزاری جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان گلستان بیان کرد: یکی از مصوبات جلسه این بود که حتما در تمامی جلسات شورای اطلاع‌رسانی از تعدادی خبرنگاران دعوت شود تا از نقطه نظرات آنها نیز استفاده شود.

وی از خبرنگاران خواست نکته نظرات ارشادی را در راستای احقاق حقوق شهروندی به مسوولان گزارش دهند و ابراز کرد: اصحاب رسانه جزو چشم بینای جامعه هستند هر جا احساس کردید حق و حقوقی از مردم در حال تضییع شدن است به ما اعلام کنید حتما مکلف به پیگیری هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار