موسوی گفت: از سلول های بنیادین برای درمان بیماری های صعب العلاج در استان گلستان در دو مورد در سال ۹۶ و ۹۸ استفاد شده است.

درمان دو بیمار گلستانی با استفاده از سلول های بنیادین/ رشد ۶۸ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سید عزیز موسوی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ذخیره سازی خون بند ناف در استان گلستان 68 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان ادامه داد: از سلول های بنیادین برای درمان بیماری های صعب العلاج در استان گلستان در دو مورد در سال 96 و 98 استفاد شده است.

 

موسوی به بحث استفاده از سلول های بنیادین و ذخیره سازی خون بند ناف در گلستان اشاره کرد و گفت: بند خون ناف از جمله سلول های بنیادین به شمار می رود که برای درمان بیماری های صعب العلاج مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی افزود: سلول های بنیادین برای درمان بیماری های سرطان تا 80 درصد موثر است و این در حالی است که شیمی درمانی تنها 25 درصد در درمان افراد بیمار موثر خواهد بود.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان بیان کرد: در دنیا از دو منبع سلول بنیادین جنینی و خون بند ناف استفاده می شود که در ایران استفاده از سلول بنیادین جنینی برای درمان براساس احکام شرعی حرام است.

 

موسوی متذکر شد: خونی که در بند ناف و بافتی که در این منطقه وجود دارد سرشار از سلول های بنیادین است و جهاد دانشگاهی این سلول ها را نگهداری می کند که در درمان بیماری های کم خونی مادر زادی، نقص سیستم ایمنی بدن، سرطان، تالاسمی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه هزینه ذخیره سازی بند خون ناف یک سرمایه گذاری برای سلامت است، متذکر شد: ذخیره سلول های بنیادین برای 28 سال باقی می ماند و هزینه آن در ایران چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه رویان در کشورهای مختلف شعبه دارد و هزینه های ارزی آنها برای ذخیره سازی خون بند ناف تقریبا 40 میلیون تومان تمام است، خاطرنشان کرد: از طریق بانک رسالت برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه ذخیره سازی بند خون را نداشتند اقدام می کنیم و همچنین تخفیفاتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است و خانواده هایی که دارای یک بیمار صعب العلاج هستند تا 50 درصد برای ذخیره سازی خون بندناف نوزادان تخفیف داده می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار