سرپرست اداره‎کل بیمه سلامت استان گلستان به طرح بیمه اجباری اشاره کرد و گفت: افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه سلامت هستند مستندات خود را از نیمه دوم آبان ماه با مراجعه به دفاتر و نمایندگی بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان ارائه کنند.

بیمه اجباری درمان از نیمه دوم آبان در گلستان آغاز می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهرداد کمانگری صبح امروز در همایش بیمه سلامت استان گلستان در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: سوم تا نهم آبان‎ماه به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده و در این هفته برنامه‎های متنوعی در استان گلستان برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: نزدیک به یک میلیون و 100 هزار نفر معادل 65 درصد از جمعیت استان گلستان  تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد 900 هزار نفر آنها از روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر هستند.

سرپرست اداره‎کل بیمه سلامت استان گلستان تصریح کرد: پوشش بیمه درمان اقشار مختلف مردم اعم از خانواده معظم شهدا و جانبازان، کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، مددجویان و افراد مجهول‎الهویه سازمان بهزیستی، طلاب و روحانیون، خانواده‎های تحت پوشش کمیته امداد، اتباع خارجی دارای کارت شناسایی، دانشجویان موسسات آموزش عالی، زندانیان و خانواده‎های آنها و دانشجویان خارجی مقیم ایران را شامل می‎شود.

کمانگری به ایجاد دسترسی آسان برای بیمه‎شدگان برای دریافت خدمات سلامت تأکید کرد و یادآور شد: در این راستا انعقاد قرارداد با 27 دفتر منتخب پیشخوان خدمات دولت در تمام شهرستان‎های استان گلستان انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای ایجاد دسترسی آسان برای بیمه‎شدگان برای دریافت خدمات سلامت، انعقاد قرارداد با بیش از 90 درصد موسسات درمانی اعم از مطب پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشک، داروخانه، آزمایشگاه، پرتوپزشکی، توانبخشی، درمانگاه و بیمارستان در استان گلستان صورت گرفته است.

* گلستان نیز پنج تا 6 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه‎ای نیستند/ 1700 بیمار خاص هموفیلی، دیالیزی و ...  رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

سرپرست اداره‎کل بیمه سلامت استان گلستان به طرح بیمه اجباری اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت هستند از نیمه دوم آبان ماه جاری می‎توانند به دفاتر و نمایندگی بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنند.

کمانگری گفت: 10 درصد جمعیت کشور تحت پوشش هیچ بیمه‎ای قرار ندارند و در استان گلستان نیز پنج تا 6 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه‎ای نیستند.

وی بیان کرد: همزمان با طرح تحول سلامت نزدیک به 190 هزار نفر از افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‎ای نبودند تحت پوشش بیمه‎ سلامت قرار گرفتند.

سرپرست اداره‎کل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه یک هزار و 700 نفر از بیماران خاص اعم از هموفیلی، دیالیزی و ... به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، بیان کرد: 70 درصد جمعیت بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان از خدمات بیمه‎ای بهره‎مند می‎شوند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار