دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: تاکنون ۷ مالباخته که گرفتار فروشندگان عتیقه های تقلبی شدند شکایت کرده اند.

افزایش مالباختگان باند فروشندگان عتیقه‌های تقلبی / رسیدگی پرونده در دادسرای گرگان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با تاکید بر این که احتمال افزایش مالباختگان وجود دارد افزود: مجموع پولی که مالباختگان برای خرید عتیقه های تقلبی از دست داده اند تا کنون به ۵میلیارد تومان رسیده است .

او افزود: تحقیقات اولیه نشان می دهد اعضای این باند، دست کم ۱۰ نفرند که ۴نفرشان دستگیر شده اند و بقیه تحت تعقیب اند.

دادستان سیدحسینی ادامه داد: متهمان این پرونده در چند استان از جمله گلستان، مازندران، خراسان رضوی و خراسان شمالی با فعالان اقتصادی و کسبه طرح دوستی می‌ریختند و سپس با این ادعا که یک بار عتیقه گرانبها پیدا کرده اند، از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

او گفت: متهمان ابتدا اشیا عتیقه اصل به خریداران نشان می‌دادند و پس از جلب اعتماد، وقتی خریدار با پول سرقرار حاضر می شد عتیقه‌های تقلبی به آنان تحویل می دادند و خریدارانی هم که سرقرار متوجه تقلبی بودن عتیقه ها می شدند تهدید می کردند و پولشان را می گرفتند .

دادستان سیدحسینی گفت: اعضای این باند به علت شرایط کرونا با ماسک و هویت جعلی با خریداران طرح دوستی می ریختند که همین موضوع کار شناسایی متهمان را سخت کرده بود اما با تلاش های بازپرس پرونده و پلیس آگاهی ، متهمان شناسایی و به دام افتادند.

دادستان مرکز استان گفت: کارشناسان میراث فرهنگی هم اعلام کردند اشیایی که متهمان با آن ها خریداران را فریب می دادند ارزش تاریخی ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار