دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرگز گفت: پرونده مربوط به بذرهای نامرغوب در دادسرای این شهرستان باز است و برای ادامه رسیدگی منتظر نظر کارشناس هستیم.

منتظر نظر کارشناسی در خصوص پرونده بذرهای نامرغوب هستیم/ 70 درصد زمین‌های گندم‌کاران بندرگز سبز نشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، محمد طالبی‌چاری افزود: براساس اعلام  کشاورزان منطقه 70 درصد زمین‌های زیرکشت گندم این شهرستان سبز نشده و  علت آن را بذر نامرغوب می‌دانند.
طالبی‌چاری افزود: در این باره پرونده تشکیل شد و از آن جا که این موضوع تعداد زیادی کشاورز و زمین‌های گسترده‌ای را شامل می‌شود، نیازمند کار کارشناسی و علمی است.
وی گفت: کارشناس تعیین شده برای پرونده اعلام کرده برای اعلام نظر علاوه بر حضور میدانی در مرحله داشت محصول، نیازمند عکس‌های هوایی و کمک گرفتن از تعداد بیشتری از کارشناسان است ضمن اینکه باید با مراجعه به جهادکشاورزی مدارک و مستندات آنها را نیز بررسی کند که زمان‌بر است.
دادستان عمومی و انقلاب بندرگز با بیان اینکه هنوز مساحت اراضی خسارت‌دیده مشخص نشده است، افزود: جهادکشاورزی معتقد است اختلاف تولید گندم در شهرستان نسبت به سال قبل ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن است اما عدد دیگری هم که به ما اعلام شده حدود ۸ هزار تا ۱۰ هزار تن است که باید بررسی شود.
طالبی‌چاری با تأکید بر اینکه نمی‌توان درباره علت خسارت به گندمزارهای این شهرستان بدون نظر کارشناسی قضاوت کرد، گفت: اگر به این نتیجه برسیم که افرادی عالمانه و عامدانه و برخلاف مجوزهای قانونی بذرهای نامرغوب بین کشاورزان منطقه توزیع کرده‌اند با کارگزاری یا شر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار