رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر پیگیری‌های انجام شده برای حضور پتروشیمی بندرامام و شهرداری گرگان در لیگ برتر گفت: تا به امروز در مورد این دو تیم و بازگشت‌شان هیچ نتیجه مشخصی نگرفته‌ایم.

برای بازگشت پتروشیمی وگرگان به لیگ همه کار کردیم اما جواب نگرفتیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ رامین طباطبایی درگفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین اقدامات فدراسیون بسکتبال برای برگزاری فصل جدید رقابت های باشگاهی لیگ برتر گفت: طبق آنچه در نشست هماهنگی این رقابت ها مصوب شد صد درصد لیگ برتر را از ۲۴ مهرماه آغاز می کنیم مگر اینکه از طرفی ستادی مانند ستاد مقابله با کرونا با منع برگزاری دیدارها مواجه شویم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس هم پیگیر برنامه های خود برای برگزاری سرِ وقت مسابقات بودیم. به تیم های دسته اولی که متقاضی حضور در لیگ برتر بودند فرصت دادیم حداکثر تا هفته اول شهریورماه استانداردهای لازم مانند سالن مسابقات را فراهم و اطلاعات آن را در اختیار فدراسیون قرار دهند. دیگر تیم ها هم موظف هستند بدهی های قبلی خود با فدراسیون را تسویه کنند. انجام این اقدامات از طرف باشگاه ها در حال انجام است.

رئیس فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: همچنین آئین نامه این فصل مسابقات که در شورای برنامه ریزی فدراسیون تدوین شده بود برای باشگاه ها ارسال شده است تا مسئولان مربوطه در جریان آئین نامه قرار گرفته و نظرات پیشنهادی خود را هم به فدراسیون اعلام کنند. این نظرات در نشست هماهنگی لیگ برتر بررسی می شوند. 

وی تاکید کرد: بعد از دهه اول محرم نشست هماهنگی لیگ برتر را با حضور مدیران باشگاه های متقاضی یا نماینده آنها برگزار می کنیم. در همین نشست در مورد چگونگی آغاز و پیگیری رقابت ها و گروه بندی تیم ها تصمیم گیری نهایی اتخاذ می شود. باید این احتمالات در نظر گرفته شود که در صورت بروز هر عامل بازدارنده - از حیث کرونا- چگونه رقابت ها را دنبال کنیم که بتوانیم پرونده آن را به موقع ببندیم.

طباطبایی با تاکید بر اینکه بر اساس شرایط تیم های متقاضی تعداد شرکت کنندگان در لیگ برتر مشخص خواهد شد، گفت: البته با توجه به درخواست های مطرح شده و وضعیت آنها قصد داریم لیگ را با حضور ۱۶ تیم برگزار کنیم اما در نهایت شرایط آنها تعیین کننده خواهد بود.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در مورد شرایط تیم های پتروشیمی بندرامام و شهرداری گرگان که برای حضور در فصل جدید رقابت ها اعلام آمادگی نکرده اند، تصریح کرد: برای‌مان حضور این دو تیم باسابقه و بازگشت‌شان به جدول مسابقات اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل پیگیری های زیادی داشتیم اما نتیجه مشخصی نگرفته ایم.

وی تاکید کرد: پیگیری ها در مورد این دو تیم و تلاش برای مذاکره به اندازه کافی انجام شده است. با مسئولان شهرداری گرگان صحبت هایی داشته ایم اما هنوز اقدامی از سوی آنها صورت نگرفته است. در مورد پتروشیمی اما هیچ یک از تماس های ما به نتیجه نرسیده چراکه مسئولان این تیم اصلا پاسخگوی تماس های فدراسیون نبوده اند و به همین دلیل نتوانسته ایم صحبتی با آنها داشته باشیم. با درخواست فدراسیون، استاندار و رئیس هیات استان هم پیگیر موضوع هستند اما فعلا نتیجه ای حاصل نشده است.

طباطبایی تاکید کرد: حفظ تیم های ریشه دار در مسابقات باشگاهی برای‌مان مهم است و به همین دلیل تا به امروز پیگیر وضعیت شهرداری گرگان و پتروشیمی بندرامام بوده ایم اما مگر می شود مسئولان تیمی پاسخگوی فدراسیون و تماس هایش نباشند؟

 

ارسال نظر

آخرین اخبار