دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: تاکنون هفت مالباخته که گرفتار فروشندگان عتیقه های تقلبی شدند شکایت کرده اند.

افزایش مالباختگان باند فروشندگان عتیقه های تقلبی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی اظهارکرد:  یک شرکت هرمی که در زمینه خرید و فروش میراث فرهنگی و صنایع دستی فعالیت می‌کرد در تیرماه شناسایی و منهدم شد.

وی ادامه داد: متهمان ابتدا اشیا عتیقه اصل به خریداران نشان داده و پس از جلب اعتماد، وقتی خریدار با پول سر قرار حاضر می شد عتیقه‌های تقلبی به آن ها تحویل می دادند و خریدارانی هم که سر قرار متوجه تقلبی بودن عتیقه ها می شدند، تهدید می کردند.

سیدحسینی با تاکید بر این که احتمال افزایش مالباختگان وجود دارد افزود: مجموع پولی که مالباختگان برای خرید عتیقه های تقلبی از دست داده اند تا کنون به پنج میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: تحقیقات اولیه نشان می دهد اعضای این باند دست کم، ۱۰ نفر هستند که چهار نفرشان دستگیر شده اند و بقیه تحت تعقیب اند.

سیدحسینی ادامه داد: متهمان این پرونده در چند استان از جمله گلستان، مازندران، خراسان رضوی و خراسان شمالی با فعالان اقتصادی و کسبه طرح دوستی می‌ریختند و سپس با این ادعا که یک بار عتیقه گرانبها پیدا کرده اند، از آن ها کلاهبرداری می‌کردند.

وی گفت: اعضای این باند به علت شرایط کرونا با ماسک و هویت جعلی با خریداران طرح دوستی می ریختند که همین موضوع کار شناسایی متهمان را سخت کرده بود اما با تلاش های بازپرس پرونده و پلیس آگاهی، متهمان شناسایی و به دام افتادند. 

دادستان مرکز استان گلستان گفت: کارشناسان میراث فرهنگی هم اعلام کردند اشیایی که متهمان با آن ها خریداران را فریب می دادند ارزش تاریخی ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار