رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: در دو ماه گذشته 97 واحد اماکن عمومی و مواد غذایی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

پلمب 97 واحد اماکن عمومی و توزیع مواد غذایی در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم پالیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: از اوائل خردادماه تا پایان مردادماه امسال از ۳ هزار و ۳۸۸ اماکن توزیع موادغذایی، یک‌هزار و ۵۵۱ اماکن عمومی، ۹۶ جایگاه پمپ بنزین، ۸۴۱ واحد نانوایی، ۱۸۵ رستوران‌ها و ۵۸ واحد پیشخوان‌های دولت بازدید به عمل آمده است.
وی تصریح کرد: آنجه از این بازدید ها به عمل آمد منجر به معرفی ۲۳ مورد از اماکن عمومی به دادگاه و تعزیرات حکومتی شده و ۴۳ واحد موادغذایی مانند جگرکی و قلیان سراها و ۵۴ مورد از اماکن عمومی شامل آرایشگاه و گیم‌نت‌ها به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.
رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس ادامه داد: 15 حوزه برگزاری کنکور در سه مرحله قبل از برگزاری، حین برگزاری و بعد از آن مورد بازدید قرار گرفته تا سلامت داوطلبان حفظ شود.
وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم عزا و عروسی در زمان وضعیت قرمز شهرستان خاطرنشان کرد: در زمان قرمز بودن وضعیت شهرستان به خاطر بیماری کرونا 6 برگزار کننده مراسم عروسی و یک برگزار کننده مراسم عزا به دادگاه معرفی شدند.
پالیده با بیان اینکه بیماری «سالک» یک بیماری بومی شهرستان است، بیان داشت: در کنار فعالیت‌های حوزه سلامت و درمان برای کاهش و پیشگیری بیماری کرونا مبارزه با بیماری «سالک» نیز در دستور کار قرار گرفته و از اول شهریورماه تا 15 شهریورماه امسال 38 روستای بخش داشلی‌برون و 21 روستای بخش مرکزی «جونده‌کشی» خواهند شد.
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار