فرماندار گرگان گفت: وضعیت این شهرستان همچنان قرمز است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت تا زمان سفید شدن شرایط رعایت کنیم.

وضعیت در گرگان همچنان قرمز است؛ دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت می‌کنیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، محمد حمیدی ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: شهرستان گرگان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و تا خروج از این وضعیت همه دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تفرجگاه‌های شهر همچنان مسدود است گفت: ایستگاه کنترل تردد در محور ناهارخوران کمی جابه جا شده تا بار ترافیکی محدود سیدمسعود مدیریت شود.

فرماندار گرگان افزود: تردد عمومی از ساعت 9 تا 16 برقرار است و از ساعت 14 به بعد نیز تردد طبق روال قبل کنترل می‌شود و در طول شبانه روز هیچ فردی اجازه توقف در مسیر و یا نشستن در پیاده‌رو را ندارد.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم نیز خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های این ایام مستلزم رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و اداره تبلیغات اسلامی به عنوان متولی امر موظف به توجیه مسئولان هیئت‌ها و نظارت بر فعالیت آنها خواهد بود.

حمیدی با تقدیر از مرکز بهداشت برای پیگیری مداوم اجرایی شدن مصوبه‌ها و سایر موارد در حوزه‌های مختلف گفت: برای کاهش فشار کار، مرکز بهداشت با تقسیم وظایف و آموزش‌های لازم به سایر ادارات از ظرفیت آنان نیز در امر کنترل ویروس کرونا استفاده کند.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از 16 تا 20 مرداد اعلام کرد: در این مدت 174 مورد بازدید از اماکن عمومی و 481 مورد از اماکن موادغذایی انجام شده که از این تعداد 2 مرکز به مراجع قضائی معرفی و یک مرکز نیز پلمب شده است.

 به گفته فرماندار گرگان در این مدت 3 قلیانسرا تعطیل و 34 قلیان جمع‌آوری شد. همچنین در این مدت 73 کیلوگرم انواع موادغذایی و 5 هزار لیتر شوینده نیز معدوم شده است. در این مدت 6 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد که از این تعداد 4 فقره مختومه و منجر به پرداخت 143 میلیون ریال جریمه در حق دولت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار