رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان گفت: این روزها اگر نمی‌توانیم در حسینیه‌ها و مساجد به شکل سنتی مراسم عزاداری ماه محرم را برگزار کنیم اما با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و پیوستن به پویش «هر خانه یک حسینیه»، می‌توانیم عزاداری آقا اباعبدالله حسین(ع) و یاران باوفایش را به نوعی دیگر داشته باشیم.

عزاداری سیدالشهداء در خانه‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن نیشابوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، پیش از ماه محرم جلسات مختلفی را با هیئت‌های مذهبی، مداحان، روحانیون، بخشداران، دهیاران و گروه‌های مختلف در سطح شهرستان برگزار کردیم و تأکید داشتیم که حفظ سلامتی مردم در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات تأکید شد که برگزاری مراسم عزاداری در صورتی مورد صلاح است که پروتکل‌های بهداشتی حفظ شود و خدایی نکرده یک نفر در مجلس امام حسین درگیر ویروس کرونا نشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با اشاره به اینکه ۵۵۰ هیئت مذهبی فعال و بالغ‌بر ۵۵۰ مداح شناسنامه‌دار در گرگان داریم، افزود: هیئت‌های مذهبی مراسم عزاداری در ماه محرم را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند.

نیشابوری ادامه داد: تاکنون حتی یک مورد مراسم عزاداری هم نداشتیم که برخلاف پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده باشد. این موضوع نشان می‌دهد که مسئولان هیئت‌های مذهبی و مساجد ما به بلوغ کاملی رسیدند و مطابق با سیاست‌های نظام حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مذهبی به سمت فضای مجازی سوق داده شدند، گفت: هیئت‌های مذهبی علاوه بر برگزاری مراسم حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم خود را در فضای مجازی نیز منعکس می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه امروز هر خانه یا گوشی ما می‌تواند حسینیه باشد، تصریح کرد: در بستری که امروز برای عزاداری ایجاد شده، قدرت انتخاب بوجود آمده و به نوعی از حالت شور به حالت شعور رسیدیم.

نیشابوری خاطرنشان کرد: امسال شاید توانسته باشیم از ۳۰ درصد ظرفیت حضوری در مساجد و هیئت‌ها استفاده کرده باشیم اما ۷۰ درصد مابقی با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی تأمین شده است.

وی گفت: کسانی که سالیان گذشته حتی یکبار هم وارد مسجد یا حسینیه نمی‌شدند در این ایام با ورود به فضای مجازی، با توجه به حجم بالای تولیدات مذهبی حتماً با این فضا روبه‌رو خواهند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار