تنگناهای مالی دولت به سبب تحریم‌های اقتصادی نه تنها مانع خدمت‌رسانی به گلستان بویژه نواحی شرقی آن نشد بلکه افزایش حداقل ۲ برابری حجم پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا و چند برابر شدن پرداخت تسهیلات حمایتی به سرمایه‌گذاران در هفته دولت، امیدواری مردم ساکن این منطقه را به رفع کمبودها و بهره‌مندی کامل از ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به توسعه بیشتر کرد.

۲۰ هزار میلیارد ریال خدمت ماندگار دولت به اهالی شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، هفت شهرستان گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در شرق گلستان در هفته دولت امسال شاهد افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی هزار و ۴۵۳ طرح شامل ۷۵۳ پروژه عمرانی و ۷۰۰ طرح اقتصادی و اشتغالزا بودند که با تلاش دستگاه‌های اجرایی و نیز مشارکت بخش خصوصی با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به نتیجه رسیده و یا در آینده خواهد رسید.

با انجام این تعداد پروژه عمرانی و اقتصادی که هزار و ۲۵۲ طرح آن افتتاحی و ۲۰۱ پروژه دیگر آن آغاز عملیات اجرایی است، برای ۲ هزار و ۵۳۳ نفر از جوانان و جویندگان کار شرق گلستان فرصت شغلی ایجاد شد.

افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی طرح‌های هفته دولت در شرق گلستان از حیث تعداد معادل تقریبی ۴۱ درصد کل پروژه‌های استان، از حیث اعتبار و سرمایه‌گذاری انجام شده یا پیش بینی شده برای انجام پروژه معادل ۴۶ درصد و از جهت اشتغال ایجاد شده نیز معادل ۳۶ درصد اشتغال ایجاد شده در گلستان است که تا حدود زیادی رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و توسعه متوازن این استان در نگاه مدیران عالی آن را نشان می دهد.

اهمیت برخی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شرق گلستان سبب شد تا کاظم خاوازی وزیر جهادکشاورزی به نمایندگی از دولت در این استان شمالی و ۲ شهرستان آزادشهر و گنبدکاووس حضور یابد و پروژه‌ها را افتتاح یا کلنگ زنی نماید.

اما با نگاهی به پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی قابل افتتاح یا گلنگ زنی دولت در منطقه شرق گلستان، سهم هر یک از شهرستان‌های هفتگانه این دیار بیشتر مشخص می‌شود.

 سهم هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی گنبدی‌ها از طرح‌های هفته دولت

گنبدکاووس که مطابق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان و باپنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت بزرگترین شهرستان این استان است در ایام هفته دولت و با حضور وزیر جهادکشاورزی در مجموع شاهد ۲۶۸ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار و سرمایه‌گذاری تقریبی هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

به گفته فرماندار ویژه گنبدکاووس از مجموع طرح‌های هفته دولت در این شهرستان مرزی، ۲۱۵ پروژه شامل ۱۲۹ طرح عمرانی و ۸۶ پروژه اقتصادی با اعتبار و سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال و ایجاد ۷۹۴ فرصت شغلی افتتاح و عملیات اجرایی ۵۳ پروژه شامل ۵۲ طرح عمرانی و یک پروژه اقتصادی دیگر نیز با هزینه و سرمایه گذاری پیش بینی شده ۷۴۳ میلیارد و ۶۶۸ میلیون ریال آغاز شد.

عبدالقدیر کریمی افزود: پروژه‌های افتتاحی و قابل کلنگ زنی گنبدکاووس در هفته دولت امسال در مقایسه با پارسال از نظر تعداد ۳۳ درصد و از نظر اعتباری ۱۸۵ درصد رشد دارد و معادل ۲۰ درصد ارزش ریالی کل پروژه‌های هفته دولت امسال گلستان است.

به گفته وی، افتتاح فاز دوم زنجیره تولید تخم مرغ شرکت کاسپین طلایی چیکا به ارزش پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، افتتاح ۶۷۸ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل ۹۸ به ارزش تقریبی ۵۹۸ میلیارد ریال، نیروگاه برق هوتن به اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، دو واحد آموزشی ۶ و ۱۲ کلاسه با مجموع اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال، افتتاح استخر چند منظوره با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال، کارخانه بسته بندی حبوبات و غلات با سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد ریال و تامین آب شرب روستای مرزی خیرخواجه علیا با هزینه ۳۴ میلیارد ریال را از مهمترین طرح‌های قابل بهره‌برداری هفته دولت در گنبدکاووس بود.

کریمی همچنین اضافه کرد: در هفته دولت عملیات اجرایی تاسیس و راه اندازی سایت BTS تلفن همراه در ۲۰ نقطه شهرستان به هزینه پیش بینی شده ۲۰۰ میلیارد ریال و بهسازی شبکه فاضلاب شهری گنبدکاووس با ۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

بهره‌مندی مردم رامیان از خدمات ۱۱۱ پروژه

رامیان با ۸۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان واقع درشرق گلستان است که با افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۱۱۱ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا  با اعتبار و سرمایه‌گذاری افزون بر ۸۳۰ میلیارد ریال به استقبال هفته دولت امسال رفت.

به گفته فرماندار رامیان از مجموع پروژه‌های هفته دولت امسال این شهرستان ۹۳ پروژه عمرانی شامل ۶۴ مورد افتتاحی و ۲۹ مورد کلنگ‌زنی با هزینه ۶۳۶ میلیارد ریال و ۱۸ پروژه دیگر تولیدی و اقتصادی شامل ۱۳ طرح افتتاحی و پنج طرح آغاز عملیات اجرایی با هزینه و سرمایه‌گذاری ۱۹۳ میلیارد ریال بود.

حمیدرضا چوبداری افزود: انجام این تعداد پروژه که با اجرای آن برای ۸۵ نفر فرصت شغلی ایجاد شده، درشرایط سخت اقتصادی کشور و تنگناهای مالی دولت به سبب تحریم‌های اقتصادی دشمنان، اقدام ارزشمندی است.

وی افزایش بهره‌وری از امکانات و ظرفیت‌های موجود را رویکرد اصلی دولت در شرایط سخت اقتصادی دانست و اضافه کرد: همه ادارات و نهادها باید با همدلی و همراهی یکدیگر برای خدمت بیشتر به مردم تلاش کنند.

 هفته دولت و ۶ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی و اقتصادی در آزادشهر

آزادشهر با افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان واقع درشرق استان گلستان است که در هفته دولت امسال مراسم متمرکز افتتاح یا کلنگ زنی ۱۶۹ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا را با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال و اشغالزایی ۵۵۸ نفر با حضور وزیر جهادکشاورزی برگزار کرد.

به گفته فرماندار آزادشهر از مجموع پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان ۸۶ پروژه عمرانی و ۸۳ پروژه اقتصادی و اشتغالزا بود که در بخش عمرانی ۶۱ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی ۲۵ طرح نیز شروع شد ضمن اینکه در بخش پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزا نیز ۷۷ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۶ پروژه آغاز شد.

سیدرسول حسینی با یادآوری اینکه در هفته دولت پارسال فقط ۹۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۸ نفر در آزادشهر افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده بود، افزود: درمجموع طرح‌های هفته دولت امسال در این شهرستان از نظر اعتباری ۲۱ برابر ارزش پروژه‌های هفته دولت سال قبل و از نظر ایجاد فرصت شغلی نیز هشت برابر سال گذشته است.

بهره‌برداری از کارخانه قوطی سازی و درمانگاه تامین اجتماعی و شروع عملیات اجرایی دو پروژه بزرگ تولید فرآورده‌های گوشتی و ظروف پلاستکی از پروژه های شاخص آزادشهر در هفته دولت امسال بود.

۱۵۶ طرح عمرانی و اقتصادی سهم مینودشت از پروژه‌های هفته دولت

چهارمین شهرستان واقع درشرق گلستان مینودشت است که به سبب بهره‌مندی از مواهب الهی و خدادادی مانند جنگل‌های هیرکانی، آبشارها، چشم اندازهای زیبا و مناطق مرتفع و روستاهای جنگلی و کوهستان به بهشت گلستان مشهور شده که مردم و مسوولان این شهرستان امسال با افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۱۵۶ طرح عمرانی و اقتصادی به استقبال هفته دولت رفتند.

به گفته سرپرست فرمانداری مینودشت از مجموع ۱۵۶ پروژه این شهرستان در هفته دولت، ۹۳ طرح آن عمرانی و ۶۳ پروژه دیگر هم اقتصادی و اشتغالزا بود که با افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها برای ۲۳۱ فرصت شغلی ایجاد شد.

سیدابوالفضل حسینی نیا افزود: مجموع سرمایه گذاری طرح‌های عمرانی و اقتصادی مینودشت شامل ۱۳۳ طرح قابل افتتاح و شروع ساخت ۲۳ طرح دیگر هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال است که ارزش ریالی پروژه‌های هفته دولت امسال افزون بر سه برابر پارسال است.

افتتاح ۴۳ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد و مرمت و بازگشایی جاده‌های بین مزارع آسیب دیده از سیل پارسال و تیرماه امسال، بهره‌برداری از طرح فیبر نوری شهر دوزین، افتتاح واحد تولید ظروف پلاستیکی، مجتمع صنعتی دامپروری گوسفند و مرکز تخصصی ابرایشم بافی از مهمترین پروژه‌های قابل بهره‌برداری مینودشت در هفته دولت امسال بود.

افتتاح ۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی گالیکش در هفته دولت

شهرستان ۶۴ هزار نفری گالیکش که پارک ملی گلستان و آبشارهای زیبای آن درحوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد، پنجمین شهرستان واقع درشرق گلستان است که مردم و مسوولان آن همزمان با آغاز هفته دولت با ۹۵ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۴۰۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۲ نفر این هفته را گرامی داشتند.

به گفته فرماندار گالیکش، علاوه بر پروژه‌های قابل افتتاح، در هفته دولت امسال عملیات اجرایی ۱۴ پروژه عمرانی و اقتصادی دیگر با سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیارد ریال نیز دراین شهرستان آغاز شد که در مجموع ارزش ریالی پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی گالیکش دو برابر هفته دولت سال قبل بود.

علی اصغر میرزایی، افتتاح ۲ واحد آموزشی ۱۸ و سه کلاسه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، بهره‌برداری از یک واحد تولیدات لبنی با ۵۸ میلیارد ریال و افتتاح سد انحرافی و آب بندان پاسنگ بالا با ۲۴ میلیارد ریال اعتبار را از پروژه‌های شاخص قابل بهره‌برداری گالیکش در هفته دولت امسال برشمرد و افزود: ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی ویژه محرومان، احداث سازه سنگ و ملاتی و سرشاخه گیر اوغان ۲ و ۳ ، احداث پل عابر پیاده بر روی رودخانه "دوغ" و احداث واحد تولیدی پروتئین گیاهی از سویا از مهمترین پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان در این هفته شروع شد.

استقبال کلاله از هفته دولت با ۲۵۴ پروژه عمرانی و اقتصادی

ششمین شهرستان واقع در شرق استان گلستان کلاله است که به مناسبت بزرگداشت هفته دولت، بهره‌برداری یا عملیات اجرایی ۲۵۴ طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار ۸۵۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال در این شهرستان آغاز شد.

به گفته سرپرست فرمانداری کلاله، از مجموع پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان، ۹۴ طرح‌ عمرانی و ۱۶۰ پروژه نیز اقتصادی بود که با اجرای آنها برای ۲۲۷ نفر از جوانان جویای کار، فرصت شغلی ایجاد شد.

محمد ابراهیمی تودرواری، افتتاح مدرسه چهار کلاسه روستای یکه قوز پایین، گازرسانی به مکان جدید روستای حاجی بیگ از توابع بخش پیشکمر و بهره‌برداری از واحد صنعتی فرآوری تخمه هندوانه و آفتاب‌گردان و نیز آغاز عملیات لایروبی آبندان سد چمران و اجرای خط انتقال آب به مکان جدید روستای حاجی بیگ را از مهمترین پروژه‌های هفته دولت امسال در کلاله اعلام کرد.

وی اضافه کرد: امسال تعداد طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی به مناسبت هفته دولت در کلاله نسبت به هفته دولت سال گذشته ۲ برابر شده و اعتبار این پروژه‌ها نیز در مقایسه با هفته دولت پارسال ۳۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

رفع محرومیت‌ مراوه‌تپه با اجرای ۳۸۶ پروژه عمرانی و اقتصادی

هفتمن و آخرین شهرستان شرق گلستان که در شرقی‌ترین قسمت استان واقع است، مراوه‌تپه است که مسوولان رفع محرومیت‌ و جبران عقب‌ماندگی‌ این شهرستان مرزی و کمتر توسه یافته با افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۳۸۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا در هفته دولت امسال گام بلندی برای رخت بربستن سیمای محرومیت از آن برداشتند.

به گفته فرماندار مراوه‌تپه، در هفته دولت امسال ۱۱۷ پروژه عمرانی و ۲۶۹ پروژه اقتصادی و اشتغال‌زا با مجموع اعتبار و سرمایه‌گذاری هزار و ۴۸۳ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که نتیجه اجرای این طرح‌ها ایجاد ۵۱۶ فرصت شغلی برای اهالی بویژه جوانان بود.

امانگلدی ضمیر افزود: از مجموع پروژه‌های هفته دولت مراوه‌تپه فقط ۱۹ مورد آن شامل ۱۶ طرح عمرانی و سه طرح اقتصادی با اعتبار و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده ۳۵۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال کلنگ زنی شد و در بخش پروژه‌های افتتاحی این هفته نیز از مجموع ۳۶۷ پروژه، ۲۶۶ مورد آن اقتصادی و اشتغالزا و ۱۰۱ پروژه عمرانی بود که برای افتتاح آنها در مجموع هزار و ۱۳۰ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال هزینه و سرمایه‌گذاری شد.

وی آغاز عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت شبانه روزی شهر گلیداغ و مرکز جامع سلامت روستای چنارلی و نیز مدرسه چهار کلاسه روستای شارلوق گوگلان و همچنین افتتاح گازرسانی به سه روستای قاپان سفلی و علیا و اسلام‌آباد پایین، بهره‌برداری از یک جایگاه سوخت و افتتاح مدرسه دانش آموزان استثنایی در شهر مراوه‌تپه و نیز چندین طرح مخابراتی را از جمله مهمترین طرح‌های هفته دولت امسال در این شهرستان مرزی برشمرد.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در گستره سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع و در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

تداوم خدمت رسانی ماندگار به مردم سراسر ایران و استان گلستان بویژه نواحی شرقی آن و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بخش‌های مختلف، خواسته اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در نگارستان ایران از رییس جهموری و اعضای کابینه آن در سال پایانی عمر دولت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار