مدیرکل بهزیستی گلستان تأکید کرد

حسینی گفت: ادامه تعطیلی مهدهای کودک مشکلات زیادی برای مربیان و صاحبان مهدهای کودک به وجود آورده و انتظار داریم که نسبت به بازگشایی مهدهای کودک با توجه به پروتکل های بهداشتی اهتمام شود.

ضرورت بازگشایی مهدهای کودک/ سردرگمی زنان شاغل از وضعیت تعطیلی مهدهای کودک

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید مهدی حسینی» صبح امروز (چهارشنبه ۵ شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: ادامه تعطیلی مهدهای کودک مشکلات زیادی را برای مربیان و صاحبان مهدهای کودک به وجود آورده و انتظار داریم که نسبت به بازگشایی مهدهای کودک با توجه به پروتکل های بهداشتی اهتمام شود.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: ۲۴۵ مهدکودک در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۳ مهد کودک شهری، ۷۵ مهدکودک روستایی و ۴۷ مهد کودک نیز در حاشیه شهرها وجود دارد.

 

حسینی متذکر شد: ۱۱۵ مهدکودک در استان گلستان ملکی و ۱۳۰ مهدکودک استیجاری است و بیش از یک هزار و ۲۰۰ مربی، مسئول فنی و موسسان در این مهدهای کودک مشغول به فعالیت هستند.

 

وی افزود: بیش از 227 هزار کودک در سطح استان داریم که از این میزان هشت هزار و ۹۴۳ نفر در مهدهای کودک استقرار دارند که چهار درصد کودکان استان را شامل می شود و از این نظر نسبت به میانگین کشوری که هفت درصد است شرایط نگهداری کودکان در مهدهای کودک استان پایین تر است.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان ابراز داشت: مهدهای کودک مراکزی هستند که مسئول نگهداری و پرورش کودکان زیر سن دبستان بوده و با ایجاد فضای شاد و ایمن و با ارائه آموزش های مطابق سن کودکان نسبت به پرورش رشد همه جانبه کودکان اقدام می کنند.

 

حسینی یادآور شد: مهدهای کودک با ارائه خدمات توسط مربیان آموزش دیده، مشاورین و مربیان فوق برنامه نسبت به ارائه خدمات بررسی وضعیت رشد جسمانی و روانی، آموزش کنترل خشم و مهارت نه گفتن از طریق داستان و نمایش اقدام می کنند.

 

وی افزود: تعطیلی طولانی مدت مهدهای کودک مشکلات عدیده ای برای صاحبان امتیاز و خانواده های کودکان و پرسنل این مراکز ایجاد کرده است که تعطیلی و یا درخواست ابطال امتیاز مهدهای کودک و ایجاد مشکلات اقتصادی برای صاحبان امتیاز که اکثراً از زنان سرپرست خانوار هستند می توان اشاره کرد و همچنین زنان شاغل از وضعیت تعطیلی مهدهای کودک سردرگم هستند.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: حضور کودکان در مراکز غیر مجاز که بدون رعایت استانداردهای لازم اقدام به نگهداری از کودکان می کنند و عدم آمادگی کودکان برای ورود به آموزش رسمی کشور از جمله معضلات تعطیلی مهدهای کودک به شمار می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار