موسوی با اشاره به اینکه از سال ۸۸ تا کنون هفت هزار نفر در جهاد دانشگاهی گلستان آموزش دیدند، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال به چهار هزار نفر دیگر آموزش داده می شود.

برگزاری دوره آموزشی برای ۴ هزار گلستانی در سال جاری

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سید عزیز موسوی»سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان صبح امروز به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: جهاد دانشگاهی امسال چهل ساله شد و در طول این مدت جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف توانسته عملکردهای خود را در جامعه تثبیت کند و اگر شاید پشتیبانی علمی و حوزه های فناورانه جهاد دانشگاهی نبود با دیگر وزارتخانه ها ادغام می شد و دیگر نامی از جهاد دانشگاهی باقی نمی ماند.

 

موسوی ادامه داد: مقام معظم رهبری به حضور جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف علمی تاکید دارد و گره های بزرگی در کشور بر اساس پژوهش های جهاد دانشگاهی باز شده است.

 

وی بیان کرد: در زمان تحریم گره های تولید مثل خط تولید مته، دکل حفاری و جداسازی آب نمک از نفت از طریق جهاد دانشگاهی باز شد و در حوزه ناباروری، تکثیر و تولیدمثل حیوانات و غیره جهاد دانشگاهی ورود پیدا کرده است.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان افزود: در چند سال اخیر معاونت اشتغال جهاد دانشگاهی اقدامات خوبی را انجام داده است و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه ای با بررسی الگوهای مشاغل 9 کشور دنیا تحت عنوان «الگوی توسعه مشاغل خانگی» در 9 استان کشور در نظر گرفته شد.

 

موسوی خاطرنشان کرد: براساس عملکرد جهاد دانشگاهی در طول یک سال گذشته الگوی توسعه مشاغل خانگی به طرح توسعه مشاغل خانگی تبدیل شد و وقتی به صورت پایلوت این طرح عملیاتی کردیم مشکلات آن نیز برطرف شد و بر اساس آن امسال در گلستان دو هزار و 300 نفر اشتغال ایجاد خواهیم کرد.

 

وی متذکر شد: در حوزه کشاورزی، گلیم بافی، نوغان، نخ ریسی، صنایع دستی، گلخانه های کوچک مقیاس، گیاهان دارویی و غیر این طرح ها دیده شده است و از یکم اسفند سال گذشته شناسایی آن را اقدام کردیم، شناسایی پیشران ها و افرادی که علاقه به فعالیت در این حوزه دارند در این طرح اقدام می شود.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان تاکید کرد: پیشران در حوزه برندینگ، فروش محصولات به صورت الکترونیک و غیره مورد حمایت قرار می گیرند و براساس آن با اقدامات جهاد دانشگاهی این پیشران ها ارتقاء فکری پیدا می کنند و نسبت به توسعه کسب و کار خود نیاز به نیرو دارد و لذا نیروهای آنان را جهاد دانشگاهی آموزش می دهیم.

 

موسوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نسبت به اشتغال 140 نفر از زنان سرپرست خانوار و اشتغال 70 نفر در پنج روستای آسیب دیده از سیل در آق قلا اقدام شد.

 

وی با بیان اینکه قسمت آموزش جهاد دانشگاهی به صورت تخصصی و مهارتی انجام می شود، افزود: تاکید ما بر این است که افرادی که در حوز دامپروری فعالیت می کنند آموزش ببیند و این مهم باعث ارتقاء کیفیت محصولات می شود و لذا دوره ای تحت عنوان مدیریت نوین دام را طراحی کردیم.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: 10 درصد از تمامی دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی در استان گلستان فعال کردیم و دوره هایی از قبیل تکنسین داروخانه، امدادگر، بورس، دستیار کنار دندانپزشک، دام سبک، تزریقات، گیاهان دارویی، صنایع دستی و غیره در استان برگزار می شود.

 

موسوی گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا این دوره ها به صورت مجازی برگزار شد و حتی برای برگزاری آزمون چند دوره آموزشی از سامانه «امجد» جهاد دانشگاهی استفاده شد.

 

وی با بیان اینکه دو مرکز آموزشی در گرگان و گنبدکاووس داریم، بیان کرد: هفت هزار نفر از سال 88 در جهاد دانشگاهی تاکنون آموزش دیدند و بنا داریم چهار هزار نفر در امسال آموزش دهیم.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان گفت: راه اندازی دوره های آموزش زبان های خارجی در استان گلستان از دیگر موضوعاتی است که در استان گلستان پیگیری می کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار