منتظری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا نمی توانیم مثل گذشته برنامه های سوگواری را برگزار کنیم و باید تلاش کنیم که اصل خط عزت بخش حسینی در ماه محرم حفظ شود.

اصل خط عزت بخش حسینی در محرم حفظ شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ «غلامرضا منتظری» با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: همه ما باور داریم که سنت اصیل و عزت بخش محرم و صفر باید احیاء شود و به تعبیر امام(رحمه الله علیه) هرچه داریم از محرم و صفر است ولی باید به تناسب موقعیت زمان و مکان بتوانیم مراسم  سوگواری را مدیریت کنیم. 

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سنوات گذشته محدودیت هایی وجود نداشت و تمام سنت ها و آداب و رسوم مورد علاقه که از پیشینیان به نیکی به ما ارث رسیده اجرا می کردیم ولی مقام معظم رهبری تکلیف مشخص کردند و وقتی می فرماید مصوبات ستاد کرونا برای من واجب الاجرا است تکلیف برای هیئت ها و مساجد نیز مشخص است.

 

منتظری تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نمی توانیم مثل گذشته برنامه های سوگواری را برگزار کنیم و باید تلاش کنیم که اصل خط عزت بخش حسینی در ماه محرم حفظ شود.

 

وی خاطرنشان کرذ: در حوزه کمیت برگزاری برنامه های محرم و صفر باید اختصار را در دستور کار قرار دهیم و مداحان، شاعران و هنرمندان باید به آن اهتمام داشته باشند.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  نکته حائز اهمیت در برگزاری برنامه ها اصل فاصله گذاری اجتماعی است و همچنین برنامه ها باید در فضای باز برگزار شود تا عزاداران حسینی آسیب کمتری ببینند، نباید در این مراسم ها به پذیرایی به شیوه سنتی اصرار کنیم و پسندیده است که این هزینه ها را براساس سنت حسنه احسان و نیکوکاری به نیازمندان به نیت امام حسین(علیه السلام) تقدیم کنیم.

 

منتظری ابراز داشت: اگر اصرار داریم به عزاداران امام حسین(علیه السلام) غذا توزیع کنیم این مهم باید در قالب بسته بندی های بهداشتی و با رعایت پروتکل ها اتفاق بیفتد.

 

وی بیان کرد: در کنار شیوه های مستقیم در عزاداری حسینی، فضای مجازی و رسانه ها و صدا و سیما باید نقش خود را بیش از گذشته ایفا کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار