مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: با توافق اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف استان بسته های سرمایه گذاری بین این دو دستگاه تهیه و تدوین خواهد شد.

‍تهیه بسته های سرمایه گذاری مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف / ایجاد موزه وقف در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما احمد تجری در نشست همکاری مشترک با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گفت: با توافق اداره کل میراث فرهنگی گلستان و اداره کل اوقاف استان بسته های سرمایه گذاری بین این دو دستگاه تهیه و تدوین خواهد شد که با تهیه این بسته‌های سرمایه‌گذاری می‌توانیم شاهد اتفاقات مثبتی در استان باشیم.

او خاطرنشان کرد: خیلی از بناهای تاریخی در شهر گرگان و سطح استان در تملک اداره‌کل اوقاف است که انتظار است با همکاری این اداره‌کل و ورود بخش خصوصی هر چه سریعتر شرایط مرمت و احیای این بناها را شاهد باشیم.

تجری با تاکید بر این که یکی از دغدغه‌های اصلی اداره‌کل میراث‌فرهنگی ساماندهی و مرمت بقاع متبرکه استان است، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از ارتباطات خوب و سازنده‌ای که بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و اوقاف و امورخیریه استان شکل گرفته است، در راستای رفاه و کارگشایی ارباب رجوع محترم بهره ببریم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد مدیرکل اوقاف استان گلستان گفت:  اقدامات خوبی نظیر طرح‌های جامع امامزادگان و طرح بازآفرینی شهری در بافت تاریخی گرگان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان در سطح استان اجرایی شد.
او خاطرنشان کرد: در طرح بازآفرینی شهری در بافت تاریخی گرگان با انعقاد تفاهمنامه 4 جانبه بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، اوقاف و امورخیریه، راه و شهرسازی و شهرداری گرگان، در دو سال اخیر در قریب به 30 پروژه بالغ بر 10 میلیارد تومان هزینه شده است.
او اضافه کرد: مقدمات ایجاد موزه وقف در استان شکل‌گرفته است و اکنون با تامین اعتبار این پروژه به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: اداره‌کل اوقاف و امورخیریه برای جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های مرتبط با این اداره‌کل در راستای ایجاد طرح‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی استقبال می‌کند.
او تصریح کرد: از اقدامات خوب و سازنده‌ای که در جهت ساماندهی بافت تاریخی گرگان و تعامل سازنده‌ای که در دوره آقای تجری فی ما بین دو دستگاه اتفاق افتاده است تقدیر و تشکر می‌کنم.

ایجاد موزه وقف، ساماندهی بقاع متبرکه سطح استان، ساماندهی و مرمت بناها و بافت‌های تاریخی سطح استان، شهر تاریخی جرجان و طرح مرمت مسجد جامع گرگان از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نشست همکاری مشترک فی‌ما‌بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان امروز پنجشنبه 6شهریور ماه 99با حضور  احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، معاونین و کارشناسان این ادارات‌کل در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی استان برگزتر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار