مدیر طرح زهکشی اراضی اولویت دار شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در راستای کنترل و تخلیه سیلابهای ورودی به اراضی اولویت دار زهکشی استان، بخشی از عملیات اجرایی به احداث سازه های تأخیری، کنترل سیلاب، آشغالگیر و رسوبگیر اختصاص یافته است که از جمله می توان به احداث آشغالگیر بر روی رودخانه زیارت با حجم عملیات خاکی ۲۵ هزار مترمکعب و 2 سازه ورودی و خروجی آن اشاره کرد.

احداث آشغالگیر بر روی رودخانه زیارت با حجم عملیات خاکی ۲۵ هزار مترمکعب
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس بزرعلی اظهار کرد: رودخانه زیارت با توجه به قرارگرفتن در محدوده تفرجگاهی و عبور از ناحیه شهری، بدلیل بهره برداری نامطلوب و غیر اصولی مسافران و ساکنین و ساختمان سازی های بی ضابطه و ... همواره مملو از آشغال خصوصا ضایعات شناوردر آب بوده که بدنبال بروز بارشهای شدید در مسیر رود خانه حرکت کرده و نهایتا به مسیر رود خانه قره سو منتقل میگردد . 
وی تصریح کرد: به منظور تخفیف حجم ورود ضایعات به مسیر قره سو که به انسداد جریان آب در محل سازه های تقاطعی با این رودخانه منجر می شود، آشغالگیر مذکور در ابتدای خروج رودخانه زیارت از شهر گرگان و در پایین دست روستای کماسی احداث شده است.
بزرعلی بیان کرد: ورود جریانات سیلابی که حجم زیادی از ضایعات را با خود دارند به داخل آشغالگیر موجب تله اندازه اندازی آنها شده و شرایط بهره برداری و نگهداری قره سو را برای کنترل و تخلیه سیلابها مطلوب تر خواهد کرد . عملیات اجرایی با پیشرفت 93 درصد در دست انجام می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار