سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان از پیشرفت 43 درصدی عملیات اجرایی لایروبی رودخانه گرگانرود در شهر گنبدکاووس خبر داد.

پیشرفت 43 درصدی عملیات اجرایی لایروبی رودخانه گرگانرود در شهر گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، رئیس گروه سدها و کنترل سیلاب شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان در بازدید از عملیات اجرایی لایروبی رودخانه گرگانرود در شهر گنبدکاووس گزارشی از وضعیت عملیات لایروبی در این رودخانه ارائه کرد و گفت: بخش اصلی عملیات اجرایی لایروبی رودخانه گرگانرود در شهر گنبدکاووس از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ در طول حدود هفت و نیم کیلومتر از مسیر رودخانه آغاز شده است.
حسین جمشیدی افزود: تعداد چهار دستگاه بیل مکانیکی در قرارداد پیمانکار این عملیات به منظور برداشت بیش از ۲۰۰ هزار متر مکعب از رسوبات مشغول به کار هستند و پروژه تاکنون ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به انباشت رسوبات در رودخانه گرگانرود و به منظور بهبود ظرفیت آبگذری این رودخانه در محدوده شهر گنبدکاووس، عملیات لایروبی در دستور کار قرار گرفت که با انجام این عملیات، ظرفیت آبگذری بیش از ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.
رئیس گروه سدها و کنترل سیلاب شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: لایروبی حدود ۶ کیلومتر دیگر از این رودخانه در شهر گنبدکاووس نیز در برنامه کاری شرکت آب منطقه‌ای است که از ابتدای اردیبهشت سال جاری عملیات اجرائی آن آغاز می‌شود.

 گفتنی است سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان به همراه معاون طرح و توسعه شرکت و سرپرست امور گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش از عملیات اجرایی لایروبی رودخانه گرگانرود در شهر گنبدکاووس بازدید کرد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار