رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های آزادشهر و رامیان گفت: امسال 72 پروژه‌ زیربنایی برای ایمنی روستاها از حوادث طبیعی با اعتبار 13 میلیارد تومان در این دو شهرستان اجرا می‌شود.

اجرای 72 پروژه زیربنایی بنیاد مسکن در آزادشهر و رامیان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از شهرستان آزادشهر، مرتضی احمدی صبح امروز در شورای اداری بنیاد مسکن با حضور مدیر کل بنیاد مسکن اظهار کرد: هدف و برآیند فعالیت‌های بنیاد مسکن تسهیل در زندگی روستائیان در محل سکونت آنها است زیرا معتقد هستیم مردم روستا مولد بوده و محصولاتی را تولید می‌کنند.
وی تصریح کرد: تسهیل زندگی روستائیان افزایش تولیدات آن را در بر داشته و این امر سبب اجرای «اقتصاد مقاومتی» بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری خواهد شد.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های آزادشهر و رامیان با اشاره به اجرای پروژه‌های زیربنایی در روستاهای این دو شهرستان ادامه داد: از سال گذشته از محل اعتبارات تملک‌دارایی، حوادث و ماده ۱۰ منابعی برای پیشگیری از وقوع حوادث در اختیار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: ۷۲ پروژه زیربنایی در راستای ایمنی روستاها از حوادث طبیعی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون ۴۱ پروژه به اتمام رسیده و مابقی آن در دست اجرا است.
احمدی گفت: این پروژه ها شامل اجرای کانال دفع سیلاب، زهکشی روستاهای در معرض رانش، شمع‌کوبی روستاهای «نرگس چال» و «کشکک»، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت بوده که اجرای این پروژه‌ها سبب افزایش انگیزه زندگی و فعالیتهای اقتصادی فرهنگی در روستاها خواهد شد.
وی از سنددار شدن ۷۰ روستای حوزه شهرستان‌های آزادشهر و رامیان خبر داد و افزود: طی تفاهم‌نامه با بنیاد علوی قرار است واحدهای مسکونی پنج شهر و ۷۰ روستای شهرستان‌های آزادشهر و رامیان که فاقد سند هستند سنددار شوند.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های رامیان و آزادشهر بیان داشت: تاکنون نقشه‌کشی ۷ هزار قطعه انجام شده و بیش از ۲ هزار نفر متقاضی تشکیل پرونده داده و این پرونده‌ها برای صدور مجوز به بنیاد علوی ارسال شده است ضمن اینکه اکیپ‌های ما در پنج نقطه شهرستان مستقر بوده تا متقاضیان راحت‌تر بتوانند اقدام کنند.
احمدی با بیان اینکه ۲۱۰ واحد مسکونی محرومین در شهرستان‌های رامیان و آزادشهر احداث می‌شود، تصریح کرد: ۲۱۰ پرونده در این راستا تشکیل و از این تعداد ۱۷۰ پرونده در مرحله انعقاد قرارداد با بانک هستند و ۸۰ واحد مسکونی نیز در حال احداث است.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های آزادشهر و رامیان تنها شهرستان‌های استان بوده که ۳۱ واحد مسکونی محرومین را احداث و تحویل متقاضیان مورد نظر دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار