موسوی گفت: استحکام هر اتاق این ساختمان برای حداکثر ۴ نفر محاسبه شده و این در حالی است که برای کلاس آموزشی ۳۰ نفر هم در کلاس حضور دارند که امکان ریزش سقف زیاد می شود.

امکان ریزش ساختمان دانشگاه میلاد گلستان وجود دارد/ رشوه دریافت نکردم!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، هفته گذشته خبرهایی در فضای مجازی منتشر شد که خیلی ها را نگران کرد.دانشگاه میلاد گلستان که تنها دانشگاه غیر انتفاعی در شهرستان مینودشت بود پلمپ شد.

در این راستا خبرنگار ما با سیدعلی اصغر موسوی، شهردار مینودشت گفتگویی داشتند و وی  در مورد مجوز این دانشگاه اظهار کرد: مجوز آموزشی این دانشگاه هیچ گونه مشکلی نداشته و مشکل تعطیلی آن اختلاف بر سر کاربری ملک با شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه ملک هتل استقلال توسط دانشگاه غیر انتفاعی خریداری می شود؛ گفت: این ملک که توسط بانک ملی مصادر شده بود؛ توسط دانشگاه غیر انتقاعی میلاد خریداری می شود و دانشگاه بدون اینکه تغییرکاربری بعنوان مکان آموزشی بگیرد این مکان را به عنوان فضای آموزشی مورد استفاده قرار می دهد و هر اتاق این هتل با ابعاد مشخص برای یک جمع 3 و یا 4 نفری و یا بیشتر کارشناسی شده و از نظر استحکام بررسی می شود؛ در صوریتکه از این فضا ها برای 30 نفر یا بیشتر به عنوان کلاس درس استفاده می شده و این خطر ریزش را بیشتر می کرد.

وی ادامه داد: در کنار آن، همچنین باید قدیمی بودن ساختمان را هم محاسبه کرد.

شهردار مینودشت اشاره کرد: ما در مورد ساختمانها سه مورد تقسیم بندی داریم ساختمان با اهمیت کم مثل دامداری ها، با اهمیت متوسط مثل بناهای مسکونی و ساختمان با اهمیت زیاد مثل ساختمانهای عمومی و تجمعات، مراکز دانشگاهی هم جز ساختمانهای با اهمیت زیاد محسوب می شود و اگر این مکان پلمپ نمی شد و اتفاقات ناگواری صورت می گرفت آیا کسی پاسخگو بود؟؟ بجز اینکه ادارات مربوطه زیر سوال می رفتند و گفته می شد چرا شهرداری اقدامی صورت نداده است؛ این برای شهرداری و شورا نگران کننده بود زیرا بنا قدیمی و فرسوده مناسب فضای دانشگاه نیست.

شهر دار مینودشت افزود: دوستان هیات امنای دانشگاه از شهرداری مجور تعمیرات در قالب هتل گرفتند و شهرداری مجوز تعمییرات صادر کرد به این عنوان که هتل تعمیر و دوباره راه اندازی می شود بعد متوجه شدیم بدون اخذ مجوز از مراکز مرتبط مورد نظر خودش، ازاین مکان به عنوان کلاس آموزشی استفاده می شود.

موسوی توضیح داد: تخلفات بعد از انجام جرم بررسی می شود بنابراین موضوع در کمسیون ماده 100 مطرح شد و به دوستان تخلف آنها ابلاغ شد دفاعیات را انجام دادند اما قانع کننده نبود.

وی ادامه داد: مراجع به تغییر کاربری و اقدامات دیگر رای دادند این پرونده به مرجع تجدید نظرهم ارجاع شد اما آنجا هم همین نظررا داشتند و به دوستان دو چ ماه فرصت داده شد تا اقدامات مقتضی را انجام دهند اما هیچ اقدامی صورت نگرفت و بیشتر فرصت ها را دوستان سوزاندن و رای قطعی در ماه مرداد صادر شد.

شهردار مینودشت گفت: احکام ماده 100پس از 2 ماه بعد ابلاغ  قابل اجراست؛ ولی 10 ماه طول کشید و اقدامی نشد بنابراین تصمیم بر این شد که این ساختمان پلمپ شود و این کار صورت گرفت اما دوباره فرصت 6 ماهه داده شده تا اقدامات لازم را انجام دهند بنابراین فعلا فک پلمپ صورت گرفته و ما امیدوارهستیم تا دوستان در این مدت 6 ماه اقدامات مقتضی را انجام دهند و اگر در این مدت 6 ماهه داده شده هر اتفاقی بیفتد شهرداری هیچگونه مسولیتی را به عهده نخواهد گرفت.

شهردار مینودشت در پایان تصریح کرد: شایعاتی مطرح شده که شهرداری برای تغییر کاربری مبلغی را درخواست کرده، باید بگویم که این مورد فقط یک شایعه بیشتر نیست وما هیچگونه محاسبه ای نداشتیم و نداریم و فعلا باید منتظر باشیم ببینیم تا هیات موسس در این 6 ماه چه اقدامی انجام خواهند داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار