حجت الاسلام ولی نژاد گفت: در سطح استان گلستان ۴۰ تیم بازرسی برای نظارت بر هیئت های مذهبی در دهه نخست محرم به کارگیری شد.

به کارگیری ۴۰ تیم بازرسی برای نظارت بر سوگواره های حسینی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام«نورالله ولی نژاد» ظهر امروز (پنجشنبه 13 شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: کرونا و دستورالعمل های بهداشتی باعث شد که سوگواره های حسینی با انسجام و آراستگی بهتری برگزار شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: از یک هزار و ۶۰۰ هیئت فعال در استان نزدیک به ۸۰۰ هیئت در سامانه بیرق برای برگزاری برنامه های ایام محرم ثبت نام کردند و برخی از هیئت های مذهبی به دلیل عدم دسترسی و یا سواد پایین مسئولان نتوانستند در سامانه ثبت نام کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد یادآور شد: ۱۶ کارگروه برای برگزاری برنامه های محرم در نظر گرفته شد و این مهم باعث افزایش رضایتمندی هیئت های مذهبی شد و همچنین افزایش نظارت ها به اهتمام بیشتر پروتکل های بهداشتی منجر شد.

 

وی افزود: نشست های مختلفی با بخش های اجرایی از جمله هیئت های مذهبی، مداحان و روحانیون برگزار شد و این مهم باعث شد که هماهنگی برای برگزاری برنامه ها بیشتر شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان به همکاری رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری برنامه های محرم اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۱۰۰ مبلغ در سال گذشته در استان به کارگیری شد که این میزان امسال به ۵۰۹ نفر رسید و علت کاهش این مبلغان به خاطر شرایط کرونا و مشکلات اسکان این مبلغان بود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که در ایام محرم برای جایگزینی نذورات در نظر گرفته شد بجث اهدای کتاب بود و در سطح استان ۴۰ تیم بازرسی برای نظارت بر هیئت های مذهبی در دهه نخست محرم به کارگیری شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار