بخشیانی گفت: در قرارگاه شمیم حسینی گرگان در حسینیه بخشیانی ها دو تن مواد غذایی در دهه نخست محرم طبخ و در ۷۲ نقطه از شهرستان گرگان به نیت یاران امام حسین (علیه السلام) توزیع می شود.

​توزیع غذای گرم در ۷۲ نقطه شهرستان گرگان/ توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ابوالفضل بخشیانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هیئت مهدویون در ایام محرم و صفر و در دهه نخست و دهه دوم محرم و دهه آخر ماه صفر به منظور سوگواری و برگزاری مراسم های عزاداری سید سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) برنامه های متنوعی را در نظر می گیرد.

 

مسئول هیئت مهدویون گلستان ادامه داد: مراسم طوق بندان در منطقه میخچه گران گرگان، برگزاری مراسم روضه خوانی، راه اندازی کاروان نمادین اسرای کربلا در نخستین شب جمعه پس از عاشورا در گرگان، برپایی ایستگاه صلواتی سقاخانه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) در آخر ماه صفر در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (علیه السلام) به مدت پنج شب و ارائه اطعام در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام به زائران رضوی از جمله برنامه هایی است که هیئت مهدویون همه ساله در این ایام برگزار می کند.

 

بخشیانی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اجازه ندادیم هیئت تعطیل شود و نحوه خدمات و ارائه برنامه های ما در ایام محرم و صفر تغییر کرد، امسال با همت تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک و دو گرگان بحث اطعام دهی در 72 محله گرگان به نیت یاران امام حسین (علیه السلام) و توزیع این غذای گرم با همت مبلغان اعزامی انجام می شود.

 

وی به تهیه 10 هزار بسته معیشتی در قرارگاه شمیم حسینی اشاره کرد و ابراز داشت: در راستا اجرای این برنامه سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف امور خیریه و اوقاف استان و شهرستان گرگان، سپاه نینوا  و خیران همکاری کردند و هیئت مهدوین نیز در اجرای این طرح مشارکت داشت.

 

مسئول هیئت مهدویون گلستان تاکید کرد: علی رغم وجود ویروس کرونا امسال عقیده داریم که مراسم های سوگواری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از نظر کیفی بهتر برگزار شد در سال های گذشته مراسم در تکایا و حسینی ها برگزار می شود و مردم در هیئت ها حضور پیدا می کردند اما امسال همه هیئت ها به سمت مردم رفتند و سوگواری های حسینی به سمت خانه ها کشیده شد.

 

بخشیانی افزود: برنامه های هیئت مهدویون با توجه به فاصله گذاری اجتماعی و انجام دستورالعمل های برگزاری برنامه در ایام محرم که از سوی ستاد ملی کرونان ارائه شده است برگزار شد و با توجه به توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم در محله های کم برخوردار اعتقاد داریم که نذورات مردم هدفمندتر و رسیدگی به نیازمندان نیز افزایش یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار