مزمان با سراسر کشور زنگ شروع سال تحصیلی جدید در مدارس شهری و روستایی استان گلستان نواخته شد.

نواخته شدن زنگ شروع سال تحصیلی در مدارس استان گلستان/ ۳۷۵ هزار دانش‌آموز رسما درس و مشق را شروع کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، صبح امروز همزمان با سراسر کشور زنگ شروع سال تحصیلی جدید در مدارس شهری و روستایی استان گلستان نواخته شد.

مراسم متمرکز آغاز سال تحصیلی در مدرسه خیراندیشان گرگان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شده و از امروز 375 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی بر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

پروتکل‌های سخت‌گیرانه در مدارس اعمال می‌شود

استاندار گلستان صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی اظهارداشت: سال تحصیلی متفاوتی هم برای دانش‌آموزان و والدین آنان و هم معلمان آغاز شده است و همه وظیفه داریم در این ایام نسبت به سلامت همدیگر به ویژه دانش آموزان حساس باشیم.

هادی حق شناس گفت: خوشبختانه روند ابتلا به کرونا و بستری بیماران در استان نزولی و وضعیت ما نسبت به یکی دو ماه قبل بهتر شده است. این نشان دهنده این است که مردم به ویژه در دهه اول ماه محرم همکاری خوبی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند.

وی افزود: اکنون شرایط به گونه‌ای است که همه باید کمک کنیم تا این بیماری در استان کنترل شود و نقش فرهنگ سازی در این بین بسیار بااهمیت است.

استاندار گلستان بیان داشت: معلمان در کلاس‌های درس بخشی از این زمان را برای آموزش به دانش آموزان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اختصاص دهند.

حق شناس همچنین گفت: مدارس باید به صورت مستمر ضدعفونی شود، همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا خانواده‌ها دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تأکید کرد: سلامت دانش‌آموزان موضوع مهمی است که باید برای حفظ آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم. فرقی نمی‌کند وضعیت کرونا در مناطق مختلف استان چگونه باشد در هر شرایطی سخت‌گیرانه‌ترین پروتکل‌ها باید در مدارس رعایت شود.

تلاش می‌کنیم سال تحصیلی خوبی برای دانش آموزان فراهم کنیم

احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این مراسم اظهارداشت: سال تحصیلی جدید با شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته آغاز شده است. شیوع بیماری کرونا بر بهار تعلیم و تربیت سایه افکنده با این حال همه ما تلاش می‌کنیم شرایط خوبی را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی گفت: امسال حدود 375 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی خواهیم داشت که کلاس‌های درس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

گوهری‌راد افزود: حدود 50 مدرسه در مناطق روستایی استان کمتر از 10 دانش آموز دارند برای همین مشکلی در این مدارس برای فاصله‌گذاری نداریم.

وی ادامه داد: علاوه براین حدود 40 درصد مدارس روستایی نیز 50 دانش‌آموز یا کمتر دارند که شرایط برای اجرای پروتکل‌ها در آنها فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: همه دانش آموزان، معلمان و کادر اجرایی در مدارس موظف به رعایت پروتکل‌ها هستند و از جمله باید همه از ماسک استفاده کنند.

وی بیان داشت: در مدارس ابتدایی کلاس‌ها به مدت 20 دقیقه و در سایر مقاطع مدت برگزاری کلاس‌ها 35 دقیقه است. مدت زمان زنگ تفریح نیز 10 دقیقه پیش بینی شده است.

گوهری‌راد به خانواده‌ها اطمینان داد که همه دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان رعایت خواهدشد و کلاس‌ها به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار