با هدف افزایش فرهنگ کتاب خوانی؛

سازمان دانش آموزی استان گلستان و اداره کل کتابخانه های گلستان با هدف افزایش فرهنگ کتاب خوانی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

سازمان دانش آموزی و اداره کل کتابخانه ها تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حاج آخوند میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه های گلستان در این مراسم که در حاشیه روز نخست برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب گلستان برگزار شد ،  اظهار کرد: این تفاهم نامه در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ کتاب خوانی و رشد معلومات امضا می شود تا بتوانیم در جامعه ای که به نام جامعه اسلامی شناخته می شود جامعه پویا و سربلندی داشته باشیم.

همچنین مریم سلطانی، مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان نیز هم در این مراسم اظهار کرد: سازمان دانش آموزی استان گلستان ۱۲۰ هزار دانش آموز پیشتاز دارد و در این زمینه آمار زیادی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هدف از امضای این تفاهم نامه سوق دادن دانش آموزان به سمت کتابخانه ها و بهره بردن آن ها از این فضاست.

سلطانی با اشاره به این نکته که باید در انتخاب کتاب دقت زیادی به خرج داد، اظهار کرد: کتاب باید با شناخت کامل انتخاب شود و در این انتخاب حواس ها جمع باشد چراکه برخی کتاب ها هم با فضای مسموم در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش فضای دیجیتال شاید سخت باشد انتظار داشته باشیم دانش آموزان ما به سمت کتاب سوق پیدا کنند اما با توجه به گسترش کتاب های صوتی و دیجیتال ما راضی به این نوع مطالعه هم هستیم گرچه لذت ورق زدن کتاب چیز دیگری است.

در ادامه مراسم امضای تفاهم نامه تعدادی از دانش آموزان دختر مدرسه تربیت به معرفی چند کتاب پرداختند.

یادآوری می شود در ابتدای این برنامه ۴ نفر از دانش آموزان گلستانی ۴ کتاب را در نشست کتابخوان به حاضرین در برنامه معرفی کردند و دقایقی درباره هر یک از آن ها توضیحاتی دادند.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار