سال تحصیلی جدید ۸۵ هزار دانش‌آموز گنبدی امروز شنبه ۱۵ شهریور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به سبب شرایط کرونایی در ۵۰۰ آموزشگاه مناطق شهری و روستایی این شهرستان آغاز شد.

آغاز سال تحصیلی ۸۵ هزار دانش‌آموز گنبدی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مراسم متمرکز آغاز سال تحصیلی دانش آموزان گنبدی با حضور مسوولان شهرستانی در آموزشگاه ابتدایی دخترانه زنده یاد محمد رحمانی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس دراین مراسم گفت: باتوجه به شرایط کرونایی شهرستان، مدارسی که جمعیت دانش آموزی بالایی دارند با ۵۰ درصد ظرفیت و به صورت زوج و فرد با ظرفیت هر کلاس حداکثر ۱۵ نفر دایر خواهد بود و در مدارسی که جمعیت دانش آموزی آنها کمتر از ۱۰۰ نفر است کلاس ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری برپا می‌شود.

کمال الدین نظرنژاد افزود: درحال حاضر از ۵۰۰ آموزشگاه گنبدکاووس ۲۲۰ آموزشگاه معادل ۴۴ درصد که بیشتر در مناطق روستایی واقع‌ هستند، کمتر از ۱۰۰ نفر دانش آموز دارند و مشکلی برای حضور دانش آموزان در این مدارس وجود ندارد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: خانواده‌ها مطمئن باشند که تصمیم دولت، وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی با لحاظ کردن همه تمهیدات بهداشتی انجام شد.

عبدالقدیر کریمی افزود: دولت و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت به سلامت دانش آموزان اهمیت می‌دهند و اگر کوچکترین مشکلی در آموزش و بیماری کرونا ایجاد شود، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم گفت: تصمیم به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط کرونایی با برگزاری جلسات متعدد کارشناسای ستاد ملی مقابله با کرونا و با حساسیت انجام و دغدغه خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

امانقلیچ شادمهر افزود: اگرچه هنوز هم برخی نگرانی ها در خانواده ها وجود دارد اما درخواست ما از مدیران و معلمان و نیز خانواده‌ها، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت فردی است تا سال تحصیلی جدید را با موفقیت به پایان برسانیم.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش گلستان هم در این مراسم گفت: هدف دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت، آموزش با کیفیت در شرایط کرونایی به دو شیوه حضوری و مجازی و با رعایت کامل و سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی در مدارس است.

ابراهیم حاجیلری اضافه کرد: آموزش و پرورش علاوه بر آموزش حضوری، بسته‌های آموزشی مناسب برای تمام مقاطع تحصیلی به صورت الکترونیکی هم آماده کرده که در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

سال تحصیلی جدید برای جبران کسری آموزشی سال گذشته در پی همه گیری بیماری کرونا در کشور، دو هفته زودتر از سال های قبل آغاز شد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار