استاندار گلستان:

استاندار گلستان در آیین بازگشایی مدارس این استان گفت که شرایط برای حفظ سلامت دانش‌آموزان در مدارس با اجرای کامل و دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی فراهم است.

شرایط برای حفظ سلامت دانش‌آموزان در مدارس گلستان فراهم است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، استاندار گلستان امروز شنبه در این مراسم که در مدرسه پسرانه خیراندیشان گرگان برگزار شد اظهار داشت: در شرایط فعلی شیوع کرونا، ابتدا سلامت دانش‌آموزان و سپس مساله تعلیم و تربیت مورد توجه و تاکید قرار دارد.

وی افزود: کنترل سلامت و تب دانش‌آموزان به صورت روزانه در ورودی مدارس، جلوگیری از ورود دانش‌آموزان با علایم بیماری‌ و دادن ماسک به دانش‌آموزان باید در مدارس گلستان از سوی مدیران، معاونین و معلمان انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این مراسم با اشاره به حضور حدود ۳۷۶ هزار دانش‌آموز گلستانی در سال تحصیلی جدید در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه گفت: آموزش و پرورش استان براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی، امکانات و تجهیزات لازم را تهیه و در اختیار مدارس قرار داده است.

احسان گوهری‌راد اظهار داشت: بازگشایی مدارس با وجود همه‌گیری کرونا برای استمرار آموزش و ادامه فرآیند نظام تعلیم و تربیت کشور ضروری است و تلاش می کنیم برپایی کلاس های درس با اجرا و رعایت دقیق شیوه‌نامه های بهداشتی همراه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در ادامه بر مشارکت بیشتر خانواده‌ها در امور مدارس با هماهنگی مدیران و شورای مدارس و همچنین مشارکت و کمک به سالم نگهداشتن محیط مدرسه و بهتر شدن مسائل تعلیم و تربیت تاکید کرد.

گوهری‌راد به فراهم بودن فرصت آموزش مجازی در گلستان اشاره کرد و گفت: به غیر ۶ مدرسه که امکان زیرساختی برای اتصال آن ها به اینترنت وجود ندارد، بقیه مدارس استان به شبکه اینترنت پرسرعت متصل بوده و همه مدارس و معلمان استان عضو سامانه آموزشی شاد هستند.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی هم دانش‌آموزان را چهره‌های آینده‌ساز کشور دانست و گفت: والدین نقش مهمی در پرورش اندیشه، هوش، دانش و مسائل مربوط به رشد و نمو آینده‌سازان کشور دارند.

رییس ادامه آموزش و پرورش گرگان هم در این مدارس گفت: ۲۰ هزار دانش‌آموز این شهرستان فاقد امکاناتی مانند موبایل و تبلت برای فراگیری آموزش از طریق فضای مجازی هستند.

بهجت تربتی‌نژاد خاطرنشان کرد: از این تعداد پنج هزار نفر از دسترسی به رادیو و تلویزیون هم محروم هستند که تلاش می کنیم با با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان برگزاری آموزش حضوری برای این دانش آموزان فراهم شود.

در حاشیه این مراسم پیام وزیر آموزش وپرورش قرائت شد.

سال تحصیلی جدید برای جبران کسری آموزشی سال گذشته در پی همه گیری بیماری کرونا در کشور، دو هفته زودتر از سال های قبل آغاز شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار