دهقان با بیان اینکه ۱۰۷ رشته در دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان وجود دارد، گفت: از این میزان ۶۴ رشته کاردانی و ۴۳ رشته کارشناسی در نظر گرفته شده است.

وجود ۱۰۷ رشته در دانشگاه علمی کاربردی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «امیر احمد دهقان» صبح امروز (شنبه ۱۵ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی جزو یکی از دانشگاهایی است که با هدف تربیت نیروهای ماهر شکل گرفته است و اعتقاد داریم که نیروی توانمند و ماهر می تواند زمینه جهش تولید را فراهم کند.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه نسل سوم و کارآفرین است و رسالت این دانشگاه بر اساس مهارت و فناوری های خاص در نظر گرفته شده است.

 

دهقان گفت: برخلاف دیگر دانشگاه ها و موسسات عالی آموزشی بیش از 60 درصد واحدهای آموزشی در دانشگاه علمی کاربردی به صورت عملی برگزار می شود و دروسی مثل کاربینی و کارورزی در این دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که دانشجو براساس آن یک مهارت را فرا می گیرد.

 

وی ابراز داشت: دانشگاه علمی کاربردی از نوآوری حمایت می کند و در این راستا مراکز نوآوری راه اندازی شده است و تسهیلاتی با کارمزد بسیار پایین برای فعالیت های خلاقانه و فناورانه ارائه می شود.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان تاکید کرد: در زمان ثبت نام دانشجویان در مقطع کاردانی از 10 شهریور و در مقطع کارشناسی از ۱۱ شهریور آغاز شده است و به مدت یک هفته این ثبت نام تداوم خواهد داشت و در صورت استقبال این زمان تمدید خواهد شد.

 

وی بیان کرد: مدرسان آموزشی با حداقل مدرک کارشناسی ارشد در بخش نظری و مدرسان خبره که نیروهای ماهر و با تجربه به شمار می روند در بخش آموزش های عملی در دانشگاه علمی کاربردی به کارگیری می شوند.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان با بیان اینکه بیش از 600 مدرس نظری در سطح استان با مجموعه دانشگاه علمی کاربردی همکاری می کنند، بیان کرد: 49 مدرس خبره با تایید هیئت ممیزه دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح استان فعالیت می کنند و برای اساتید خبره به منظور ارتقاء سطح آموزشی دوره های تربیت مدرسی در نظر گرفته می شود.

 

دهقان افزود: شهریه دانشگاه علمی کاربردی نسبت به دیگر موسسات آموزش عالی پایین تر است و تسهیلات خوبی برای دانشجویان علمی کاربردی در نظر گرفته می شود.

 

وی به کیفی سازی آموزش های مهارتی تاکید کرد و افزود: بیش از 82 درصد از مراکز علمی کاربردی در استان گلستان در سطح دو و 18 درصد در سطح سه قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان با بیان اینکه 107 رشته در دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان وجود دارد، ابراز داشت: از این میزان 64 رشته کاردانی و  43 رشته کارشناسی در نظر گرفته شده است.

 

دهقان یادآور شد: 22 کد رشته محل جدید در امسال برای دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان در نظر گرفته شده است و در 12 مرکز دانشگاه علمی کاربردی ظرفیت جذب پنج هزار دانشجو وجود دارد.

 

وی افزود: بیش از 100 رشته کوتاه مدت دانشگاه علمی کاربردی به تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار