متانت گفت: پروازهای گرگان-زابل از ۲۰ شهریور از فرودگاه گرگان راه اندازی می شود.

برقراری پرواز گرگان-زابل/ افزایش ۴۰ درصدی مسافر و بار از فرودگاه گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی متانت» صبح امروز (یکشنبه 16 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مقدمات اولیه پرواز گرگان به اکتائو انجام شده است و در هفته گذشته به ریاست استاندار گلستان نیز در این خصوص جلسه برگزار شده است.

 

مدیرکل فرودگاه های گلستان به پرواز گرگان-چابهار و بلعکس اشاره کرد و ادامه داد: در استان گلستان استقبال خوبی از این پرواز شده است و فرودگاه آمادگی کامل برای تداوم این خط پروازی را دارد.

 

متانت تاکید کرد: امسال نسبت به مدت مشابه بیش از 40 درصد افزایش پرواز و آمار بار از فرودگاه گرگان داشتیم  و همچنین هفته ای 62 سورتی پرواز از فرودگاه گرگان به مقصد کیش، زابل، مشهد مقدس، تهران و چابهار در حال انجام است.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر ماهانه حدود 20 هزار مسافر از فرودگاه های استان گلستان جابه جایی هستند و از 20 شهریور نیز پرواز گرگان-زابل از فرودگاه گرگان راه اندازی می شود.

 

مدیرکل فرودگاه های گلستان یادآور شد: ترمینال مسافربری به عنوان بزرگترین پروژه فرودگاهی در گرگان در سال 99 به مساحت 9 هزار متر مربع، توسعه اپرون به مساحت 18 هزار متر مربع، محوطه سازی به مساحت 21 هزار متر مربع، بهره برداری از ساختمان سپاه حفاظت و ساختمان پاویون فرودگاه در آینده نزدیک با حضور مقامت کشوری به بهره برداری خواهد رسد.

 

متانت با بیان اینکه این پروژه ها 700 میلیارد ریال اعتبار در بردارد، افزود: یکی از مواردی که در فرودگاه کلاله پیگیری می کنیم بحث هوانوردی عمومی است که عملیات چتربازی در فرودگاه کلاله در حال انجام است و برای ایجاد جایگاه سوخت مقدمات اولیه انجام شده است تا بتوانیم فرودگاه کلاله به جایگاه سوخت مجهز شود و امیدواریم پس از این اقدام شاهد ایجاد پروازهای کلاله- زابل باشیم.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت های پویا، قشم ایر، شرکت آسمان، ایران ایر و شرکت معراج به استان گلستان پرواز دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار