جعفری بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا تأکید کرد و گفت: در حال حاضر سه شهرستان استان گلستان در وضعیت پرخطر کرونا قرار دارند.

​۳ شهرستان گلستان در وضعیت پرخطر قرار دارند/ راهکارهای پیشگیری از کرونا در مدارس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» شب امروز(یکشنبه 16 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گلستان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت استان گلستان از لحاظ کرونا نسبتاً خوب است اما این مهم به معنای ثبات شرایط فعلی نیست و تداوم این شرایط به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظت فردی از سوی مردم بستگی دارد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در اردیبهشت ماه امسال نیز شاهد چنین وضعیت مطلوبی در گلستان بودیم که با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظت فردی مرحله بحرانی در استان ایجاد شده بود.

 

وی بیان کرد: در شرایط فعلی سه شهرستان استان گلستان در وضعیت پرخطر قرار دارد و سایر شهرستان های استان دارای وضعیت خطر متوسط و یا خطر کم هستند.

 

جعفری ابراز داشت: به نظر می رسد باید شرایط زندگی را با کرونا تطبیق دهیم لذا ما نیز از بازگشایی مدارس استقبال می کنیم اما والدین باید نحوه صحیح استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست ها و چگونگی ارتباط با دوستان را به فرزندان خود آموزش دهند تا بتوانند از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: با بازگشایی مدارس نگرانی ما و همه مردم بیشتر شده است و خانواده ها قبل از فرستادن فرزندان خود به مدرسه باید از سلامت آنها مطمئن شوند و اگر دانش آموز و یا یکی از اعضای خانواده احساس کسالت می کنند والدین برای حضور فرزند خود در مدرسه اصرار نکنند.

 

وی یادآور شد: معلمان در مدرسه و والدین در منزل باید به طور مرتب توصیه های بهداشتی را به دانش آموزان آموزش دهند و کلاس های درس نیز باید به طور مرتب ضدعفونی شود تا با افزایش شیوع ویروس کرونا مواجه نشویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار