معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان این که حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز در این استان ترک تحصیل کرده‌اند، گفت: حدود دو سوم این جمعیت را دختران به ویژه در مناطق شرق و کمتر برخوردار استان تشکیل می‌دهند.

دختران دو سوم دانش آموزان ترک تحصیل گلستان را تشکیل می‌دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا چراغعلی شامگاه سه‌شنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استانداری گلستان با موضوع طرح کودک‌یار و توانمندسازی کودکان و بررسی کودکان بازمانده از تحصیل در گرگان اظهار کرد: ترک تحصیل از آسیب‌هایی است که اثرات آن بعد از چند سال در قالب معضلات و آسیب‌های اجتماعی دیگری خود را نمایان می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم از این آسیب (ترک تحصیل) پیشگیری ایجاد کنیم، باید همه دستگاه‌ها بدون بخشی نگری در کنار هم باشند.

معاون استاندار گلستان گفت: معضل آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، بیکاری و کودکان بازمانده از تحصیل نگران کننده‌تر از آرایش نظامی و حیله دشمنان است.

چراغعلی در ادامه با بیان این که عده‌ای با اشتغال زنان موافق نیستند، یادآور شد: یکی از راه‌های مقابله با اعتیاد زنان، ایجاد اشتغال برای آنها بویژه سرپرستان خانوار است، اکنون در استان گلستان ۸۰۰ راننده زن سرویس مدارس و تاکسی شهری فعالیت دارند که کارگروه زنان و خانواده باید از آنان تکریم کند.

معاون استاندار گلستان گفت: سال ۷۵ در این استان به ازای هر ۱۹ ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسید و در سال ۸۵ این میزان تقریبا دو برابر شد و در آخرین آمار ارائه شده سال ۹۵ به ازای هر ۴.۲ ازدواج یک طلاق ثبت شده است که جای نگرانی دارد.

چراغعلی بیان داشت: متاسفانه در کشور برخی از وظایف محوله شانه خالی می‌کنند و به خیال خود سعی در زدن دولت دارند اما باید بدانند که کارشان در واقع ضربه زدن به نظام و خدمت به دشمن است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار