مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: چادرهای اسکان اضطراری در روستای قورچای شهرستان رامیان برپا شده و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته نیز بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در روستای " قورچای" رامیان/بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد میقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: در پی وقوع زمین لرزه در شهرستان مینودشت در همان ساعات ابتدایی بامداد امروز گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: عمده خسارت‌ها در روستاهای قورچای، الهادی، ویرو، باقرآباد، سیدکلاته، رضی، کشکک، پاقلعه، رجن، ملچ آرام، جوزچال، پل آرام گزارش شده است که تیم‌های امدادی و خدمات رسان در این روستاها مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در حال حاضر 51 نفر از عوامل امدادی در قالب 16 تیم به این مناطق اعزام شده‌اند و 10 تیم دیگر در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت نیاز از توان آنان نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه چادرهای امدادی در منطقه برپا شده است، افزود: عمده مصدومیت‌های ایجاد شده در حین خروج از منزل در زمان وقوع زمین‌لرزه رخ داده که به صورت سرپایی کار مداوا انجام شده است.

میقانی اظهارداشت: با اینحال سه دستگاه آمبولانس، تعدادی خودروی کمک‌دار سبک و اتوبوس آمبولانس در منطقه حضور دارند.

وی به اسکان اضطراری تعدادی از مردم روستایی در شهرستان زلزله زده رامیان هم اشاره کرد و افزود: با توجه به تخریب بخشی از منازل مسکونی، محلی برای اسکان اضطراری در روستای قورچای رامیان پیش بینی شده است.

وی گفت: امروز بسته‌های غذایی 72 ساعته بین آسیب‌دیدگان از زلزله 5.1 ریشتری رامیان توزیع می‌شود و حضور عوامل امدادی نیز تا زمانی که مدیریت بحران استان اعلام کند در منطقه ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار