مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: امام حسین (علیه السلام) با قیام خود به دنبال منصب و قدرت نبود بلکه به دنبال دستگیری از انسان بود.

قیام امام حسین(ع) برای دستگیری از انسان ها بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» صبح امروز(دوشنبه 17 شهریور) در مراسم سوگواری حسینی اظهار کرد: امام حسین(علیه السلام) با قیام خود به دنبال منصب و قدرت نبود بلکه به دنبال دستگیری از انسان بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: حر بن ریاحی در برابر امام حسین (علیه السلام) ادب کرد و با تفکر معاداندیش در آخرین لحظات به امام حسین (علیه السلام) پیوست.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد یادآور شد: انسانی که خداترس باشند در امورات مختلف زندگی اعم از عبادت، کسب و کار و خانواده حساب و کتاب می کند و در همه سلوک فردی و اجتماعی عقل در آن حاکم است.

 

وی افزود: گوهر عقل رسول باطنی است که باید از آن بهره ببریم و آنهایی که نسبت به دستورات انبیاء و ائمه اطهار(علیه السلام) اهتمام داشتند به راه سعادت دست پیدا کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان متذکر شد: اگر امروز به آسیب های اجتماعی دچار هستیم و در فرهنگ و آسیب های اجتماعی و بزهکاری ها و برخی از ناهنجاری ها مشاهده می شود به دلیل آن است که در زندگی عقل را به میدان نیاوردیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: علمای بزرگوار می فرمایند عقل در طریق استنباط شرعی حجت است و اگر عقل سلیم و معاد اندیش حکمی دارد قطعاً حکمی است که دستور قرآن و حکمت است.

 

وی افزود: در طول تاریخ جبهه حق و باطل صف آرایی داشتند و این مهم تا روز قیام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) حتی در نفس ما وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار