مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

حجت الاسلام سلیمانی اظهارکرد:جهت تبیین قیام امام حسین (ع) سوگواره بصیرت عاشورایی در استان گلستان برگزار می شود.

 64 بقعه متبرکه استان گلستان میزبان طرح سوگواره ی عاشورایی خواهند بود/تبیین قیام روز عاشورا هدف اصلی این سوگواره است

به گزارش گلستان 24؛حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در نشستی خبری با حضوراصحاب رسانه در رابطه با تدوین برنامه های محرم و سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: این سوگواره با موضوع تبیین قیام حضرت سیدالشهدا به محوریت بقاع متبرکه واستان امام زادگان اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف استان گلستان در رابطه با برنامه های اجرایی این سوگواره، تصریح کرد: برنامه های معرفت افزا و بصیرت افزا پیش بینی شده برای آحاد جامعه مخصوصا نسل جوان ما؛ همچنین اعزام مبلغان دینی که حدود 170 نفر از مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم و مبلغان بومی استان گلستان در اقصی نقاط استان گلستان مخصوصا بقاع متبرکه و امام زادگان و مراکز ثقل عزاداری و تکایای حضور خواهند یافت و از وجود آنها استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این مبلغان در 64 بقعه متبرکه استان گلستان میزبان طرح سوگواره ی عاشورایی هستند، تصریح کرد: ما بحث خیمه های معرف جهت پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی، مشاوره در خصوص وقف به نسل جوان و اقامه ی نماز جماعت و همچنین تبیین چرایی برپایی عزاداری برای سید و سالار شهیدان را خواهیم داشت.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به ویژه برنامه های این سوگواره، خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) در روز دوم محرم، همچنین مراسم تجمع شیر خوارگان حسینی در چهارم محرم و ویژه نامه ی (احلی من العسل) نیز جهت بزگداشت مقام حضرت قاسم (ع) در ششم محرم در 10 بقعه شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ویژه نامه ی رهروان زینبی که مخصوص بانوان است همزمان با دوازدهم محرم ماه برگزار خواهد شد.

در پایان سلیمانی در رابطه با برگزاری این ویژه برنامه ها،تصریح کرد:  هدف ما از اجرای این گونه برنامه ها تبیین قیام سیدالشهدا (ع) و امتداد قیام حسینی تا ظهور حضرت مهدی (عج)  بوده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار