خاندوزی گفت: کاهش پدیده کودکان کار و خیابانی با توانمندسازی اقتصادی خانواده ها و با بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردمی در دستور کار قرار می گیرد.

کاهش پدیده کودکان کار و خیابانی با توانمندسازی اقتصادی خانواده ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ «الهام سادات خاندوزی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در روزهای گذشته سومین کارگروه تخصصی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده استان به ریاست استاندار گلستان برگزار شد و در این جلسه مباحث مختلفی در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ادامه داد: از جمله مهمترین موضوعات طرح شده در این جلسه بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از‌ جمله راه اندازی استارتاپ ها، ارائه تسهیلات بانکی به فعالان حوزه پوشاک، ترغیب به فعالیت سمن ها با حمایت‌های مادی و معنوی بود.

 

خاندوزی بیان کرد: بررسی سلامت هشت محصول کشاورزی در استان گلستان به ویژه محصولاتی همچون سیب زمینی، پیاز و غیره با تشکیل کمیته های چهارگانه و بررسی وضعیت کودکان کار و خیابانی و حمایت آنها از طریق بهزیستی و نقش و مأموریت برخی از دستگاه های اجرایی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، دادگستری، ناجا، صدا و سیما و غیره بر اساس آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی از دیگر موضوعات مهمی بود که در جلسه کارگروه تخصصی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت وخانواده استان مطرح شد.

 

وی به لزوم شناسایی دقیق، توانمند سازی اقتصادی خانواده ها و آموزش در جهت کاهش پدیده کودکان خیابانی و کار تأکید کرد و گفت: در این راستا با استفاده از ظرفیت سمن های فعال در حوزه کودک و حمایت از آنها توسط بهزیستی و سازمان امور اجتماعی اقدام خواهد شد.

 

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان متذکر شد: شناسایی، بررسی وضعیت و ایجاد زمینه های لازم جهت بازگشت کودکان بازمانده از تحصبل 6تا 11سال در مقطع ابتدایی با عقد تفاهم نامه همکاری های مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان ها و دستگاه ‌های اجرایی همچون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی، برنامه و بودجه، اداره پست، ثبت احوال و غیره نیز در دستور کار استان قرار دارد.

 

خاندوزی افزود: در مصوبات مربوطه صراحتاً تأکید شده است که مسئولیت ارائه آمار و اطلاعات مربوط به تعداد کودکان و محل سکونت آنها بر عهده ثبت احوال است و سایر آمارهای ارائه شده از منابع دیگر قابل اعتنا نیست.

 

وی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، دادگستری، پست، دانشگاه علوم پزشکی و غیره مسئولیت های برابر محورهای تعیین شده اعم از شناسایی و جذب اولیه، گروه بندی بر اساس دلایل بازماندگی و در نهایت آموزش و نگهداشت را برعهده خواهند داشت.

 

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین استانی و ملی جهت حمایت های مادی و معنوی و خرید تجهیزات مورد نیاز در شرایط کنونی به منظور بهره برداری و دسترسی به شبکه های آموزش مجازی، با توجه به استقبال آنها از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و مقرر شد با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بستر سامانه ثبت اطلاعات در این مهم  همکاری لازم با آموزش و پرورس استان به عمل آید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار