ملک حسینی در خصوص تجمع های انتخاباتی کاندیدها در منازل گفت: در 4 حوزه ای که انتخابات داریم فرمانداران، هیئت های اجرایی، نظارت و دستگاه های قضایی تمام اقدامات کاندیدها را رصد می کنند بعضی از نشست های محفلی در منازل انجام می شود که کمی محدودیت در خصوص برخوردهای قانونی نسبت به این رفتارها وجود دارد.

تبیین پروتکل های بهداشتی روز رای گیری/ پاسخ به انتقادات نسبت به تجمعات انتخاباتی در منازل

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا ملک حسینی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: این دوره در شیوه تبلیغات با دوره های قبل متفاوت است به همین دلیل ما دستورالعمل خاصی که از وزارت کشور ابلاغ شده بود را به کاندیدها اعلام کردیم.

دبیرستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه ضمانت اجرایی تبلیغات به کاندیدها ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: بر اساس این دستورالعمل کاندیدها اجازه بازگشایی ستاد انتخاباتی را نداشتند و بجای آن می توانستند از رسانه ملی استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری 4 جلسه توسط کمیسیون تبلیغات انتخابات، افزود: دو جلسه از این کمیته با حضور نامزدها بود که شیوه ضبط برنامه تبلیغاتی اعلام شد و قرعه کشی برای پخش برنامه ها در حضور خود کاندیدها برگزار شد.

ملک حسینی با اشاره به اینکه سلامت مردم در کنار سلامت انتخابات برای ما مهم است، اذعان کرد: کاندیدها وقتی در فضا تبلیغات قرار می گیرند تخطی هایی صورت می پذیرد که ما هم بر اساس قانون و دستورالعمل های بهداشتی قصورهای لازم را پیگیری و ثبت می کنیم.

دبیرستاد انتخابات گلستان در خصوص تجمع های انتخاباتی کاندیدها در منازل عنوان کرد: در 4 حوزه ای که انتخابات داریم فرمانداران، هیئت های اجرایی، نظارت و دستگاه های قضایی تمام اقدامات کاندیدها را رصد می کنند بعضی از نشست های محفلی در منازل انجام می شود که کمی محدودیت در خصوص برخوردهای قانونی نسبت به این رفتارها وجود دارد.

ملک حسینی با اشاره به همکاری قانونی دادستان ها نسبت به تخلفات تجمعی در منازل عنوان کرد: با توجه به اینکه تجمع ها در منازل وجود دارد در برخوردها کمی محدودیت داریم اما نسبت به اتفاق هایی که در خصوص نامزدها صورت می پذیرد بی تفاوت نیستیم و تذکرهای لازم داده شده است.

وی ادامه داد: چیزی که مهم است نامزدها رعایت اصول بهداشتی را مد نظر داشته باشند و برای رسیدن به هدف به هر وسیله ای متوسل نشوند.

دبیر ستاد انتخابات گلستان ابراز کرد: تعداد صندوق های این دوره مانند دوره اول 244 شعبه است که 230 شعبه ثابت و 14 شعبه سیار است که از این تعداد شعبه 121 شعبه شهری و 123 شعبه روستایی خواهد بود.

ملک حسینی بیان کرد: زمان رای گیری 8صبح تا 18عصر که احتمال تمدید شدن آن ضعیف خواهد بود.

وی افزود: بخشی از رعایت دستورالعمل های بهداشتی مربوط به ما است که صندوق ها تا جایی که می توانیم در فضای باز چینش صندوق داشته باشیم، افراد شعبه به ملزومات تجهیز باشند.

دبیر ستاد انتخابات گلستان تصریح کرد: رعایت بخشی از ملزومات در خصوص مردم است برای مثال کسانی که یرای رای می آیند بچه همراه خود نیاورند، خودکار شخصی و ماسک داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

ملک حسینی گفت: قبل از برگزاری انتخابات محل های رای گیری را ضدعفونی می کنیم، در هر شعبه یک ناظر از طرف دانشگاه علوم پزشکی حضور دارد که بر بحث بهداشتی نظارت می کند ضمن اینکه روز بعد از انتخابات نیز مدارسی که در اختیار ما قرار داده اند را ضدعفونی می کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار