در روزهای اخیر با توجه به اهمیت موضوع و دغدغه شهروندان، همه اخبار تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفته است و از گوشه و کنار خبرهای امیدوارکننده‌ای در زمینه مقابله و کنترل این بیماری به گوش می‌رسد.

آخرین اخبار کرونا در گلستان| از نقره داغ محتکران اقلام بهداشتی تا بخشش اجاره‌بهای برخی واحدهای تجاری‌

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، این روزها بیماری کرونا به دغدغه و نگرانی اصلی مردم تبدیل شده است و همه تلاش می‌کنند تا به هر طریقی خود را از این بیماری مصون نگه دارند. از گوشه و کنار هم روزانه خبرهای امیدبخشی از بسیج همگانی برای شکست این بیماری در استان شنیده می‌شود.

این روزها نیروهای مسلح از جمله سپاه و نیروی انتظامی نیز در کنار مردم حضور دارند و با کسانی که از فضای به وجود آمده سوء استفاده می‌کنند، برخورد خواهند کرد. در روزهای اخیر سازمان اطلاعات سپاه نینوای استان موفق به کشف چند انبار غیرمجاز و مواد و اقلام بهداشتی احتکاری شده است. در یک نمونه اطلاعات سپاه نینوای استان 8 هزار و 600 لیتر ماده ضدعفونی کننده احتکار شده را کشف کردند و علاوه براین 20 تن مواد اولیه برای تولید ماده‌های ضدعفونی کننده نیز شناسایی و کشف شده است.

نیروی انتظامی استان نیز روزهای پرکاری را در برخورد با محتکران سپری می‌کند. کشف چندین هزار جفت دستکش و اسپری‌های ضدعفونی کننده در استان و تحویل آنها به دانشگاه علوم پزشکی از اقدامات در این زمینه بوده که دادگستری استان هم برای مجازات این افراد که با جان و سلامت مردم بازی می‌کنند، وارد میدان شد.

از سویی دیگر خیران و گروه‌های مردمی نیز پای کار هستند تا این بیماری را در استان شکست دهند. ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک و لباس‌های کادر پزشکی و درمانی در واحدهای تولیدی از جمله این اقدامات است که به صورت خودجوش انجام می‌شود.

تهیه بسته‌های بهداشتی و توزیع آن بین مردم نیازمند برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان از دیگر اقدامات خیران و نیک‌اندیشان است.

ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد روستایی و شهری، ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، ساختمان‌ها و مراکز مراجعه شهروندان و غیره نیز همچنان ادامه دارد و شب گذشته در گرگان چهارمین مرحله گندزدایی شهر با مشارکت شهرداری، سپاه، ارتش و انتظامی انجام شد.

ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان مصوبه‌های مختلفی برای کنترل این بیماری داشته که یکی از آنها اعمال محدودیت در فعالیت و ساعت کاری اصناف است. فعالیت غیرضروری اصناف از ساعت 12 تا 18 هر روز تا جمعه ( 23 اسفندماه) برنامه‌ریزی شده است.

برپایی ایستگاه‌های کنترل و تب سنجی در ورودی شهرهای استان نیز از دیگر اقداماتی است که برخی فرمانداران آن را جدی گرفته‌اند.

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، میراث فرهنگی استان اعلام کرده موزه‌ها و مراکز گردشگری استان برای پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل است. علاوه براین کسی حق اجاره دادن مراکز اقامتی به گردشگران و مسافران را ندارد. ضمن اینکه مسافران حتی اجازه برپایی چادر را هم در استان نخواهند داشت.

یکی از زیبایی‌هایی که در ماجرای کرونا به چشم آمده همدلی مردم و کمک به هم است. با توجه اینکه فعالیت کسبه و اصناف در آستانه شب عید به شدت تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است و بازارشان حسابی کساد شده، برخی از مالکان نسبت به بخشش اجاره بهای بهمن و اسفندماه واحدهای تجاری خود اقدام کرده‌اند که در فضای مجازی نیز بازخورد زیادی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار