سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان گفت: گروه‌های بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر به منظور ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و حمایت روانی وارد مناطق زلزله زده رامیان شدند.

استقرار گروه های بهداشت و درمان در مناطق زلزله زده رامیان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، میقانی سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان گفت: پس از اسکان و تغذیه اضطراری حادثه دیدگان و تأمین نیاز‌های اولیه افراد، تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر به منظور ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و حمایت روانی وارد مناطق زلزله زده رامیان شدند.

او افزود: یکی از مهمترین مسائل در حوزه بهداشت و درمان با وجود بیماری کرونا، توجه به بهداشت آب و مواد غذایی، بهداشت محیط و بهداشت فردی زلزله زدگان است.

میقانی گفت:از جمله اقدامات صورت گرفته، گندزادیی محیط اردوگاه اسکان اضطراری، اعزام پزشک به همراه دارو‌های ضروری به خانه‌های بهداشت، نظارت بر سلامت بهداشت مواد غذایی توزیعی، توزیع بسته‌های بهداشتی، کلر زنی آب تانکر‌های آب آشامیدنی و سنجش کلر باقیمانده در آب لوله کشی در ۵ نقطه از روستا‌های تحت تأثیرزلزله به صورت روزانه است.

میقانی با اشاره به بروز آسیب‌های روانی پس از حادثه (PTSD) به ویژه در کودکان، سالمندان و زنان باردارگفت: تیم‌های حمایت روانی متشکل از دکتر رواشناس و مشاور داوطلب عضو تیم BHCU با استقرار در چادر‌های حمایت روانی با اقداماتی همچون جلسات مشاوره به افراد به کاهش استرس ناشی از حادثه کمک می‌کنند.

او ادامه داد: از دیگر برنامه‌های حمایت روانی بازی درمانی است که با استفاده از ابزار‌هایی مانند عروسک، خمیر بازی، توپ، پازل مقوایی و مکعبی، مداد رنگی، دفتر نقاشی و بادکنک و ایجاد سرگرمی با کودکان است.

این مقام مسئول گفت: به مدت یک روز در روستای قورچای به ۴۰ کودک خدمات بازی درمانی داده شد که روزانه در همه روستا‌های تحت تاثیر اجرا می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار