در نشست تخصصی آموزشی و پرورشی طرح (ایران مهارت)، کسب شایستگی های فنی، مهارتی و خلاقیت در بین دانش آموزان و مربیان مورد تاکید قرار گرفت.

کسب شایستگی های فنی، مهارتی و خلاقیت در بین دانش آموزان و مربیان باید نهادینه شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، جلسه کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی استان با حضور احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش گلستان، سید علیرضا حسینی طلب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه و اعضای کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی اداره آموزش و پرورش و اداره فنی و حرفه ای  با موضوع اجرای طرح حرفه های مهارتی کوتاه مدت (ایران مهارت) در سال تحصیلی 1400-1399 برگزار گردید.

در این جلسه گوهری راد ضمن تسلیت ایام سوگواری و تبریک بازگشایی مدارس به تشریح اهمیت مهارت آموزی دانش آموزان جهت کمک به رفع آسیب ها و معضلات دانش آموزان پرداخت. ایشان همچنین  با تاکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای و عملیاتی کردن راهکار 6-1 سند تحول بنیادین بیان نمودند باید زمینه ی کسب شایستگی های فنی و مهارتی و خلاقیت در بین دانش آموزان و مربیان را نهادینه کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهارداشت: طرح آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت موسوم به ایران مهارت در دو بخش آموزش های دولتی و آزاد صورت می پذیرد و تاکید نمود که توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت های عملی از مهمترین برنامه ها ی اداره فنی و حرفه ای می باشد.

 در این جلسه معاون آموزش متوسطه به تشریح اهداف و اصول اجرای طرح ایران مهارت اشاره کرد و تنوع بخشی به آموزش و تسهیل در فرایند هدایت تحصیلی را از نقاط قوت و فرصت های موجود طرح برشمرد.

وی ادامه داد: دانش آموزان دوره اول متوسطه می توانند علاوه بر ساعات برنامه درسی دروس کار و فن آوری و فرهنگ و هنر تا سقف 60 ساعت از مجموعه استانداردهای آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت (ایران مهارت) را انتخاب و آموزش ببینند و گواهینامه های مربوط را دریافت نمایند.

شایان ذکر است: در سال تحصیلی جاری 26 درصد مدارس و 30 درصد دانش آموزان دوره اول متوسطه تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار