مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان گفت: تلاش داریم نهایتاً تا شهریور سال ۱۴۰۰ کل املاک علوی در سطح استان گلستان را به ذی‌نفعان واگذار کنیم.

واگذاری تمامی املاک علوی در گلستان تا شهریور سال آینده

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح توسعه و آبادانی مناطق محروم در استان‌های مختلف کشور در حال اجرا است و در استان گلستان، شهرستان مراوه‌تپه به این منظور انتخاب شده است. اولین نیاز مردم این منطقه، موضوع درمانی بود که در این راستا اولین اقدام بنیاد در این شهرستان احداث بیمارستان بود.

اتمام ساخت بیمارستان مراوه‌تپه

وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان ۶۸ تختخوابی مراوه‌تپه از سال ۹۷ آغاز شد، افزود: در حال حاضر ساختمان بیمارستان به طور کامل ایجاد شده و تنها تجهیز بیمارستان باقی مانده است. تجهیز بیمارستان بر عهده دولت است و منتظریم این کار صورت بگیرد تا آن را به بهره‌برداری برسانیم. امیدواریم تا حداکثر دهه فجر امسال بیمارستان تجهیز شود.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان بیان کرد: دیگر اقدامی که در حوزه درمانی در این شهرستان انجام گرفت، ایجاد مرکز جامع سلامت در کرند بود. علاوه بر این با توجه به خواست مردم منطقه، کلنگ یک مرکز جامع سلامت دیگر در جنوب این شهرستان به زمین زده شد که حداکثر ظرف یک سال احداث می‌شود.

خسروی خاطرنشان کرد: برای ساخت بیمارستان حدود ۸۶ میلیارد تومان هزینه شده و برای هر یک از مراکز جامع سلامت نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

حمایت از طرح‌های اقتصادی در مراوه‌تپه

وی در ادامه با اشاره به مستقر شدن نماینده بنیاد علوی و شرکت اسکان ایران در مراوه‌تپه، گفت: تمام طرح‌های پیشنهادی برای رشد اقتصادی این شهرستان بررسی و به صورت پرداخت تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض و یا مشارکت از آنها حمایت می‌کنند. در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراوه‌تپه به شهرستان ایده آل و توسعه یافته تبدیل خواهد شد.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان تصریح کرد: در بخش آموزشی نیز کمک‌هایی توسط بنیاد به مدارس در بخش‌های مختلف انجام می‌گیرد. با توجه به دستور مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، احتمالاً یک مرکز آموزش دخترانه شبانه‌روزی در مراوه‌تپه احداث خواهد شد.

فعالیت‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان در گلستان

وی با اشاره به فعالیت‌های تصریح کرد: در استان گلستان کارخانه سیمان گالیکش، کارخانه چوب شمال در گنبدکاووس، کارخانه زمزم، شرکت کشاورزی و دامپروری ران و شرکت کشت و صنعت شهید مطهری متعلق به بنیاد مستضعفان است.

خسروی در خصوص فعالیت کارخانه چوب شمال، گفت: از سال گذشته تکنولوژی در این کارخانه مستقر شده که از ضایعات کشاورزی اعم از کاه، کنجاله، سردرختی‌های اصلاح شده و ... می‌توان نئوپان تولید کرد. در سطح کشور تنها کارخانه چوب شمال از این تکنولوژی برخوردار است.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد نیروگاه برق علی‌آباد کتول متعلق به بنیاد است، تصریح کرد: فاز گازی این نیروگاه افتتاح شده است. در آینده به دنبال ایجاد سیکل ترکیبی در این نیروگاه هستیم که با این کار بدون هزینه انرژی جدید، ظرفیت تولید برق یک و نیم برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کارخانه زمزم گلستان تا دو سال قبل رو به ورشکستگی و تعطیلی بود، گفت: کارخانه با پیگیری‌های مهندس فتاح مجدداً احیا و تکنولوژی روز در آن مستقر شد. در حال حاضر با شرکت‌های معتبر دنیا قرارداد داریم. تمامی بدهی‌های این کارخانه پرداخت شده است.

بیشترین املاک علوی کشور در گلستان

خسروی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین میزان املاک علوی کشور در گلستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰ هزار سند املاک علوی به مردم گلستان واگذار شده است. پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد به ۱۳۰ هزار سند نیز برسد.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان بیان کرد: برای سرعت بخشیدن در واگذاری اسناد مالکیت به مردم و کاهش هزینه، تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان منعقد شد. از مردم انتظار داریم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

کمک ۵۰ میلیارد تومانی در ایام کرونا

وی با اشاره به کمک‌های بنیاد در ایام کرونا، گفت: بعد از شیوع کرونا در مرحله اول کمک مؤمنانه، بنیاد مستضعفان ۲۰ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان در استان گلستان هزینه کرد. این کمک‌ها در اختیار بهزیستی، سازمان زندان‌ها، کمیته امداد، دفتر ائمه جمعه و قرارگاه عاشورائیان قرار گرفت تا در اختیار نیازمندان قرار دهند. در مرحله دوم کمک مؤمنانه نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان کمک در نظر گرفته شده که در حال توزیع بین نیازمندان است.

بازپس‌گیری ۳۰۰ میلیارد تومان از اموال بنیاد مستضعفان

خسروی در ادامه گفت: در دو سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از اموال بنیاد مستضعفان، از متصرفان بازپس گرفته شد. این اموال بیت‌المال است و با کسی در این زمینه تعارف نداریم.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان بیان کرد: در استان گلستان تصرف املاک بنیاد مستضعفان توسط مسئولین را نداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار