جبهه رسانه های انقلاب اسلامی یار و یاور دادگستری / فصل جدیدی در همکاری های راهبردی رسانه ای با دادگستری گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، دکتر حسن بیارجمندی دکتری حقوق اروپا از دانشگاه وزارت خارجه روسیه نوشت: نظام جمهوری اسلامی و نهادهای وابسته بدان و نیز در راس آنها قوه قضاییه در چهل سال گذشته مورد هجمه و انواع جنگ های تحمیلی سخت و نرم بوده است و یکی از پیوست های تمامی این جنگ ها تا کنون جنگ رسانه ای بوده است.

در یک دهه اخیر این جنگ نرم و پیوست های آن با توجه به ویژگی های محیطی و تولیدات هنری و رسانه ای مبتنی بر علوم شناختی و هدفگذاری های دقیق بر ادراک و ادراکات فرد فرد جامعه هدف در بستر فضای مجازی با دیگر دوره ها کاملا متمایز و متفاوت بوده است.

قوه قضاییه با عنایت به عهده داری یکی از وظایف اساسی و خطیر انقلاب و نظام اسلامی در اقامه عدل و قسط و مبارزه با مظاهر فساد؛ هدف اصلی این هجمه در جنگ ادراکی و شناختی بوده و هست.

ضمن اینکه این قوه به تجربه خط مقدمی در مقابله هوشمندانه با عناصر خارجی و داخلی تمامی امواج سه گانه برنامه ریزی دهه ساله دشمنان در براندازی نظام جمهوری اسلامی از جمله در کودتای رنگی ناموفق سال ۱۳۸۸ ،مورد  حقد و کینه اپوزیسیون داخلی و خارجی و امپراطوری رسانه ای حامی آن بوده و هست و در موج اخیر نیز یکی از هدفگذاری های اصلی این جنگ برای خنثی سازی آن قرار گرفته است و همچنان این جنگ نابرابر ادامه دارد

این حجم از حملات رسانه ای خارجی و شبکه های وابسته داخلی آنان که در بستر اینترنت و فضای مجازی روزانه و به فواصل کوتاه در ارتباط با پیش پاافتاده ترین پرونده ها و بدیهی ترین احکام قانونی ،طوفان های گرد و غبار ایجاد می کنند و تمام چشمان را بر حقایق پرونده ها می بندند ؛حقیقتا بی سابقه و برای مقامات قضایی در سراسر کشور با این حجم ورودی پرونده های قضایی طاقت فرساست.

بالاخص اینکه در شکل گیری غالب این پرونده ها دیگر قوا و دستگاه ها مسئولیت پیشگیرانه ای دارند که بخوبی عمل نکرده اند که هزینه آن را باید قوه قضاییه بپردازد.

بنابراین بدیهی ترین اصل در این میان مشارکت و دفاع همه جانبه رسانه ای جبهه نیروهای انقلاب اسلامی از این دستگاه حاکمیتی در برابر این جنگ نابرابر ادراکی و شناختی است.

البته این اصل عام مثل سایر اصول ممکن است استثناهایی داشته باشد و بعبارتی دفاع جبهه رسانه های انقلاب اسلامی مطلق نیست.اما به هر تقدیر اگر نقدی بر عملکردی وجود داشته باشد باید از طرق معقول و منطقی پیگیری و با نشست های مشترک و مثمر مرتفع شود.

همچنین به دلیل ظرافت ها و حساسیت ها در تولیدات رسانه و چند رسانه ای در بسترهای مختلف آن که در شرایط آفندی و پدافندی جنگ تحمیلی صدر الاشاره وجود دارد؛ مدیران استانی و شهرستانی دادگستری بی نیاز از مشورت و حمایت های رسانه ای تخصصی نیستند و باید بدان اهتمام ویژه ای داشته باشند.همچنانکه دکتر هاشمیان مدیرکل محترم دادگستری استان در چند نشست  اخیر با جبهه رسانه های انقلاب اسلامی چنین اهتمام داشته اند و امید است که چنین نشست های تخصصی  تداوم یابد.

این جلسه هم اندیشی _ که با موضوع همکاری جبهه رسانه های انقلاب اسلامی با اداره کل دادگستری استان برگزار گردید _ بطور مبنایی پیگیر توصیه ها و مطالبات امام خامنه ای از قوه قضائیه در خصوص :"بهره گیری از هنر و ظرفیت های رسانه ای برای معرفی اقدامات قوه قضائیه " است که بطور خاص و در ارتباط با جبهه رسانه های انقلاب اسلامی استان گلستان؛ اقدامات زیربنایی و تحول آفرین اداره کل دادگستری استان گلستان است که متاسفانه بدلیل فقدان تولیدات هنری و رسانه ای متناسب در این فضای پرحجم حملات رسانه ای ،بخوبی دیده نشده اند (همچون اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری و...)تا به تعبیر امام خامنه ای :"به دل مخاطب بنشیند"

بنابراین این بسیار سطحی نگرانه خواهد بود که جنس نشست اندیشه ورزانه جبهه رسانه های انقلاب اسلامی استان با مدیرکل دادگستری استان را به سطح نشست های خبری و یا خاص برای در اختیار گرفتن اخبار ویژه و بازتاب آن در فضای رسانه ای و مجازی تنزل بدهیم .

نشستی که با دکتر هاشمیان برگزار گردید؛هیچ پشت پرده ای نداشت و بدور از سطحی نگری های معمول رسانه ای یاد شده بود و فقط بدنبال گشودن فصل جدیدی از همکاری های راهبردی جبهه رسانه های انقلاب اسلامی استان گلستان با اداره کل دادگستری بود.قطعا ما در ابتدای این راه هستیم و نیاز به نشست ها و هم اندیشی های بیشتر برای رسیدن به یک نقشه راه رسانه ای هستیم.این مهم بدور از تمام حاشیه های معمول در استان و در سایه التزام به منویات امام خامنه ای دست یافتنی است. ان شاء الله

 

ارسال نظر

آخرین اخبار