طرح یادگار مهر با هدف تهیه ملزومات آموزشی غیر حضوری برای دانش آموزان نیازمند استان گلستان افتتاح شد.

آغاز طرح " یادگار مهر" در گلستان/۶ درصد دانش‌آموزان گلستانی دسترسی به فضای مجازی ندارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، طرح یادگار مهر پیش از ظهر امروز با هدف تهیه ملزومات آموزشی غیرحضوری برای دانش‌آموزان نیازمند استان گلستان با حضور استاندار گلستان و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این مراسم اظهار داشت: آموزش و پرورش در بحران کرونا وارد دنیای جدیدی شده و مشکلات و نیازها با سال‌های قبل متفاوت است.

احسان گوهری‌راد افزود: طی سال‌های گذشته دغدغه ما تهیه لوازم تحریر و لباس بود اما امسال دغدغه ما تهیه تجهیزات آموزش غیرحضوری و ملزومات بهداشتی است و خیرانی که در کنار آموزش و پرورش و کمیته امداد هستند همواره قوت قلبی برای ما بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 6 درصد دانش آموزان استان گلستان امکان دسترسی به فضای مجازی را ندارند و امیدواریم این معضل موجب ترک تحصیل آنها نشود.

30 درصد دانش‌آموزان مددجوی امداد شرایط حضور در مدارس را ندارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان هم در این مراسم، اظهار داشت: کمیته امداد طی سال‌های گذشته در ابتدای سال تحصیلی جشن عاطفه‌ها را برای تهیه نیازهای دانش آموزان برگزار می‌کرد اما امسال با توجه به بحران کرونا شرایط در نظام آموزش تغییر کرده است.

عیسی بابایی افزود: دانش‌آموزان نیازمند برخی ملزومات غیرحضوری هستند و 30 درصد از 17 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد شرایط حضور در کلاس درس را ندارند.

وی ادامه داد: سه هزار خانوار را شناسایی کردیم که فرزندان آنها به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و تبلت امکان حضور در کلاس را ندارند و این مشکل ممکن است منجر به ترک تحصیل شود.

وی اضافه کرد: دو هزار دستگاه تبلت را با همکاری خیران تهیه و به دانش آموزان نیازمندی که در اولویت هستند تحویل دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان نیز با اشاره به طرح یادگار مهر، گفت: طرح یادگار مهر با کمک خیران و مردم و با هدف تهبه ملزومات آموزشی غیرحضوری برای دانش‌آموزان نیازمند برنامه‌ریزی شده است. در این طرح تسهیلات بدون بهره از یک تا 30 میلیون تومان به خیران برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند پرداخت خواهد شد.

بابایی یادآور شد: سال گذشته همکاران ما در 600 مدرسه استان گلستان حضور و ملزومات را توزیع کردند، امسال با حمایت آموزش و پرورش قرار است دو نفر از دانش‌آموزان در مدارس غیرانتفاعی که دارای استعداد درخشان هستند به صورت رایگان ثبت نام شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار