مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: سهمیه ۲ معلول روستایی گلستان ۱۹۶ واحد بوده است که تاکنون ۲۵۶ خانوار به بانک معرفی شده و از این تعداد ۱۵۴ واحد مسکونی تکمیل و واگذار شده است.

۱۵۴ خانوار روستایی دارای ۲ عضو معلول در گلستان خانه دار شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سید مهدی حسینی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۹۶ واحد مسکونی با مشارکت معلولان و مددجویان تحت پوشش در گلستان تکمیل و واگذار شد این در حالی است که تنها در سه ماهه اول سالجاری تعداد ۱۲۵ واحد مسکونی با مشارکت معلولان و مددجویان تحت پوشش تکمیل و واگذار شده است.

حسینی افزود: سهمیه دو معلول روستایی استان ۱۹۶ واحد بوده است که تاکنون ۲۵۶ خانوار دارای دو عضو معلول به بانک معرفی شده که با بانک‌های عامل قرارداد بسته‌اند که از این تعداد ۱۵۴ واحد مسکونی تکمیل و واگذار شده است.

وی در خصوص سهمیه دو معلول شهری استان گفت: سهمیه گلستان در مرحله اول ۹۴ خانوار دارای دو عضو معلول شهری بوده از این تعداد ۹۳ واحد مسکونی تکمیل و واگذار شده و سهمیه مجدد استان در مرحله دوم هم ۶۰ خانوار دارای دو عضو معلول است.

مدیرکل بهزیستی گلستان در ادامه از جمع آوری و ثبت اطلاعات مستاجرین جامعه هدف مطابق شیوه نامه دریافتی (آسیب دیدگان ناشی از کرونا) جهت پرداخت کمک هزینه بلاعوض و تسهیلات اجاره و تأمین ودیعه مسکن که منجر به پرداخت هشت میلیارد کمک بلاعوض به جامعه هدف شد.

وی از خدمات رسانی سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری، درمان و بازتوانی اعتیاد به بیش از ۲۴ هزار نفر از مصرف کنندگان و بهبود یافتگان مواد مخدر در حوزه درمان، بازتوانی، اشتغالزایی و کاریابی اشاره کرد و افزود: معتادان در حال بهبودی می‌توانند در قالب اعتبار فنی و حرفه‌ای از حمایت‌های مالی سازمان بهزیستی بهره مند شوند و ضمن آموزش فنی و حرفه‌ای و کسب مهارت‌های لازم به صورت رایگان از وام‌های کارفرمایی و خوداشتغالی هم استفاده کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار