رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه مناسب‌سازی فضاهای شهری مهم‌ترین نیاز اساسی جامعه معلولان گنبدکاووس است گفت: ۱۲۷ نفر در شهرستان گنبدکاووس معلول ضایع نخاعی هستند که ۵۰ درصد آنها در تصادفات شهری به این معلولیت دچار شدند.

مناسب‌سازی فضاهای شهری مهم‌ترین نیاز اساسی جامعه معلولان گنبدکاووس است

به گزارش گلستان 24 به نقل از تسنیم، محمدرضا فشایی ظهر امروز در دیدار فرماندار ویژه گنبدکاووس با معلولان شهرستان به مناسبت روز جهانی معلولان اظهارداشت: متاسفانه حدود 65 نفر از جوانان و شهروندان گنبدی در تصادف شهری دچار ضایع نخاعی شدند.

وی افزود: گنبدکاووس دارای 7 هزار و 936 نفر معلول است که 40 درصد این معلولان، معلولیت جسمی حرکتی دارند. از این تعداد 700 نفر بیمار اعصاب و روان و 127 نفر ضایع نخاعی هستند.

رئیس بهزیستی گنبدکاووس بیان داشت: تعداد مستمری‌بگیران سال گذشته یک‌هزار و 81 نفر بود که امسال این تعداد به 5 هزارو 77 نفر افزایش یافته است. 784 نفر در سامانه مستمری‌بگیران معلول به ثبت رسیدند که وضعیت آنها در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در گنبدکاووس 13 مرکز توانبخشی فعالیت دارد که از این تعداد 4 مرکز سالمندان، اعصاب و روان، جسمی حرکتی و معلولان ذهنی به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید

فشایی گفت: ماهانه 304 میلیون تومان به صورت یارانه دولتی به این مراکز پرداخت می شود.در کنار این مراکز 3 تیم ویزیت در منزل نیز  به معلولانی که توان حرکت ندارند در منزل خدمات ارائه می دهند.

وی یادآورشد: در سال گذشته با رایزنی‌های انجام شده، قرار بود از طریق شرکت خصوصی، اتوبوس‌های داخل شهری به صورت رایگان برای معلولان مناسب‌سازی شود و با توجه به جمعیت شهرستان به مدت زمانی یک تا 2 سال تبلیغات رایگان برای این شرکت انجام شود که با توجه به واگذاری تبلیغات شهری به بخش خصوصی این کار انجام نشد.

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهارداشت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه مشارکت مردمی در بهزیستی گنبدکاووس وجود دارد و ما به صورت جدی پیگیر هستیم تا مطلع شویم از مبلغی که از طریق شهرستان به خزانه واریز می‌شود چه میزان در استان و چه میزان به شهرستان بازمی‌گردد.

وی افزود: این مبلغ باید به صورت 100 درصد به بهزیستی شهرستان بازگردد تا مشکلات بخش اعظم معلولان از این منابع برطرف شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: معلولان انتظار دارند تا مدیران دستگاه اجرایی و متولیان تولید،اقتصاد و سرمایه گذاری نسبت به معلولان نگاه انسان توانمند داشته باشند. این نگاه انسانی، اخلاقی و مبنای قانونی دارد.

کریمی گفت: با توجه به شرایط کنونی، کمبودها و مشکلاتی در همه حوزه‌ها به ویژه جامعه هدف بهزیستی وجود دارد. مدیران مرتبط باید تلاش بیشتری داشته و شما عزیزان باید صبر و تحمل کنید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار