مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: ماهانه مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان مستمری به جامعه هدف بهزیستی در استان گلستان پرداخت می‌شود.

 ۴.۵ میلیارد تومان مستمری به مددجویان بهزیستی گلستان پرداخت می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ ابراهیم غفاری صبح امروز در دیدار با فرماندار ویژه گنبدکاووس در این شهرستان اظهار داشت: در اواخر سال 96 مبلغ مستمری پرداختی به مددجویان بهزیستی در سطح استان 680 میلیون تومان بود که این مبلغ امسال و تا پایان آبان ماه به 4 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته مشکلی برای پرداخت مستمری زنان سرپرست خانوار وجود نداشت اما معلولان ما در پشت نوبت بودند که امسال این مشکل برطرف شده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به رشد قابل توجه تامین لوازم توان‌بخشی به مددجویان جامعه هدف بیان کرد: در حال حاضر هیچ یک از کودکان و نوجوانان جامعه هدف ما برای تهیه لوازم توان‌بخشی پشت نوبت قرار ندارند. این خدمات بدون صرف وقت و در یک روز پرونده‌سازی شده و پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون در سال 97 مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تهیه لوازم توان بخشی به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.

غفاری با اشاره به اینکه اولویت سیاست سازمان بهزیستی کشور در توزیع اعتبارات پرداخت مستمری است،  گفت: اولویت توزیع اعتبارات در زمینه پرداخت یارانه و مستمری جامعه هدف است و سپس سازمان بهزیستی برای طرح‌ها و پروژه‌ها اعتبار تخصیص می‌دهد. طرح‌های اجتماع‌محور بر این اساس همیشه در اواخر سال اعلام می‌شود که به سبب مدت کوتاه بودن بازه زمانی برای اجرای آن مشکلاتی به وجود می‌آید.

وی یادآور شد: اعتبارات یاری برگ اعتیاد در گنبدکاووس افزایش یافته و امسال به بخش خصوصی در این شهرستان 20 نفر سهمیه تخصیص یافت که در صورت موفقیت خود در کار به عنوان مجری این طرح در مرکز معرفی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: برای بهسازی دفتر انجمن معتادان گمنام مبلغ 2 میلیون تومان مساعدت می‌شود که از ظرفیت خیرین و دیگر دستگاه‌ها مانند شهرداری در این راستا استفاده می‌شود.

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در این دیدار اظهارداشت: انجمن معتادان گمنام( A. N. A) در این شهرستان اقدامات خوبی انجام داده و تاکنون 580 نفر عضو آن شدند. 3 اتاق برای فعایت این انجمن از طرف بهزیستی واگذار شده است.

وی افزود: اورژانس اجتماعی گنبدکاووس خدمات خوبی به شهرستان و شهرهای شرق استان ارائه می‌دهد و انتظار داریم در زمینه اعتبارات و ارتقا سطح بندی به این بخش توجه ویژه شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه برگزاری نشست های تخصصی در حوزه بهزیستی مغفول مانده است، ابراز کرد: یکی از نیازهایی که در بهزیستی احساس می‌شود برگزاری نشست‌های تخصصی و همایش‌ها است. گنبدکاووس آمادگی برگزاری این نشست‌ها را به صورت استانی دارد.

وی یادآور شد: افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد برای پذیرش معتادین در راستای بهبودی یکی دیگر از مطالبات شهرستان است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار